loading...
تربیت بدنی و ورزش مدارس
تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 101 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاریخچه دوچرخه ‌سواری

تاریخچه و معرفی ورزش ها-تاریخچه دوچرخه ‌سواری

اولین فرد در تاریخ که سوار بر دوچرخه شد، یک فرانسوی به نام سیوراک (sivrac) بود. سیوراک، در سال 1690 میلادی دوچرخه‌ای چوبی ساخت که شاخه‌هایی عمودی بر روی چرخهای آن قرار داشت و هر دو چرخ به وسیله یک چوب افق به هم متصل می‌شد. این دستگاه، پنجه رکاب نداشت و حرکت آن به کمک فشار دادن پاها بر روی زمین صورت می‌گرفت. اهالی پاریس، دوچرخه سیوراک را اسب چوبی عنوان داده بودند.
اسب چوبی گرچه تعجب مردم پاریس را برانگیخته بود، چندان مورد استقبال قرار نگرفت و فقط فروشندگان دوره‌گرد بودند که برای حمل بار از آن استفاده می‌کردند.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 46 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

مطالعة تطبیقی تاریخ تربیت بدنی و ورزش ایران، قبل و پس از اسلام 
 
ایران باستان از زمان ورود آریایی‌ها به ایران و تشکیل نخستین دولت قدرتمند با عنوان ماد و سپس هخامنشییان در قرن ششم قبل از میلاد تا اشکانیان و سرانجام ساسانیان را در برمی‌گیرد.  تربیت بدنی و ورزش در ایران باستان بخش مهمی از تربیت کودکان به شمار می‌رفت.  هدف تربیت بر آموزش مهارت‌های کاربردی و جسمانی همچون کمان‌اندازی و اسب‌سواری بود.  ایرانیان به دنبال تربیتی بودند که جوانان را برای ضروریات زندگی فردی و گروهی در زمان صلح و وظایف ملی در هنگام جنگ آماده سازد.  از این رو، تربیت بدنی نیز بر پایة آموزش جسمانی و نظامی قرار داشت.  در این دوران ورزش‌های همراه با اسب مورد تأکید بود.  پس از ورود اسلام به ایران در قرن هفتم میلادی، اسلام به عنوان دین جدید پذیرفته شد.  پس از چندی ایرانیان بر علیه حاکمان منحرف عرب برخاستند...

 تربیت بدنی قبل از اسلام  ,تاریخ تربیت بدنی ایران,  تربیت بدنی پس از اسلام

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 78 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

چرخاندن حلقه دورکمر

 

حلقه دورکمر, هولی هوپ, هولاهوپ‌

چرخاندن حلقه دورکمر

چرخاندن حلقه دورکمر
 هولاهوپ یا هولی هوپ منظور حلقه‌‌ رنگینی است که کودکان با آن حرکاتی راانجام می دهند (مثل: طناب زدن ،چرخاندن دورکمر ،دست یا پا و شیریکاریهای دیگر ) البته بزرگسالان خصوصاً خانمها نیز درایران از آن استفاده می کنند .چون در سال‌های اخیراین وسیله در کلاسهای ایروبیک مورد استفاده قرارگرفته است . به زبان ساده تر فعالیت بدنی بچه‌ مدرسه‌ای‌ها که به ورزش بزرگسالان تبدیل شده است.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 67 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آشنایی با ورزش سپک تاکرا

 

ورزش سپک تاکرا 500 سال قبل توسط خانواده‌ای سلطنتی در مالزی پایه‌گذاری شد که البته آن زمان یک بازی درباری و سلطنتی به شمار می‌آمد

نام این ورزش از دو زبان، سپک (Sepak)در زبان مالزیایی به معنی ضربه زدن و تاکرا (Takraw)در زبان تایلندی یعنی توپ گرفته شده است. هنگامی که این ورزش متولد شد تا حد زیادی شبیه ورزش ژاپنی Kemari بود.

عده‌ای به شکل دایره می‌ایستادند و با چوب به توب ضربه می‌زدند و ساعت‌ها به این بازی می‌پرداختند. به همین دلیل بسیار شبیه بازی کماری بود که بازیکنان یک دایره بزرگ تشکیل می‌دادند.

ساعت‌ها بدون آنکه توپ با زمین تماسی پیدا کند به آن ضربه می‌زدند و تا زمانی که توپ به زمین می‌خورد جزو امتیازات آن گروه محاسبه می‌شد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 66 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آشنایی با ورزش باستانی
 
زورخانه جای نیکان ، پاکان و مکتب فتوت و جوانمردی است .زورخانه بنایی است مسقف که در وسط آن گودی کنده شده و در اطراف این گود ، غرفه هایی برای نشستن تماشاچیان و کندن لباس و گذاشتن آلات و اسباب ورزشی بنا گردیده است ...

آشنایی با ورزش باستانی

سقف اصلی زورخانه که گود در زیر آن واقع شده ، بلندتر از سقف های دیگر بناهاست و در بالای این سقف پنجره ای برای روشنایی نصب گردیده و درب ورودی به مقداری کوتاه است که باید با قامت خم شده از آن عبور کرد و این اولین نشانه فروتنی و تواضع جبری کسی است که وارد زورخانه می شود .
زورخانه جای نیکان ، پاکان و مکتب فتوت و جوانمردی است . ادب ، صفا ، فروتنی و گذشتی که بین ورزشکاران زورخانه حاکم است در جوامع دیگر کمتر دیده می شود .

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 47 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

اصول کار با وزنه در بدنسازی

 

آموزش بدنسازی و پرورش اندام,کار با وزنه در بدنسازی, بدنسازی, کار با وزنه

اصول کار با وزنه در بدنسازی

آموزش بدنسازی و پرورش اندام-اصول کار با وزنه در بدنسازی

اصول کار با وزنه در بدنسازی

اصول کار با وزنه

آیا می خواهید بدنسازی و کار با وزنه را شروع کنید؟ اصول استفاده صحیح از وزنه, بدون صدمه دیدن را در این مطلب بخوانید.

 

وزنه برداری بهتر است قبل از تمرینات ایروبیک و هوازی انجام شود یا بعد آن؟
این‎که کار با وزنه را قبل از ورزش هوازی یا بعد از آن انجام دهید به خودتان بستگی دارد. تاکنون پژوهش‎ها نشان نداده‎اند که کدام ترتیب مؤثرتر و بهتر است. البته با خواندن این مقاله به نتیجه می رسید که چه زمانی برای کار با وزنه مناسب‎تر است:
کار با وزنه و دستگاههای بدنسازی می‎تواند ذخایر گلیکوژن موجود در ماهیچه‎های‎تان را خالی کند. ذخایر گلیکوژن انرژی لازم را برای فعالیت‎های کوتاه مدت و شدید یا فعالیت‎های استقامتی و بلند مدت فراهم می‎کنند. اگر ابتدا کار با وزنه را انجام دهید ممکن است بیشتر از آنچه فکر می‎کنید خسته‎ شوید، طوری‎که بعد از آن نتوانید تمرینات هوازی شدیدتر را به اتمام برسانید.

 

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 36 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آیا با ماساژ لاغر می‌شویم؟

 

آیا,ماساژ,لاغر

 

چند سالی است که بسیاری از افراد با انگیزه‌های درمانی، کسب آرامش یا حتی لاغری به افراد یا مراکزی مراجعه می‌کنند که مدعی داشتن تخصص در زمینه ماساژدرمانی هستند، اما نکته مهم اینجاست که اکثر این مراکز فاقد مجوز از وزارت بهداشت است.

حتی امروزه ارائه خدمات ماساژ از سوی برخی هتل‌ها، سالن‌های ورزشی و حتی مراکز زیبایی با این عنوان صورت می‌گیرد، در حالی که وزارت بهداشت، مجوز ارائه این خدمات را فقط برای مراکز فیزیوتراپی صادر می‌کند.

به همین دلیل هم آیین‌نامه‌ای برای ارائه خدمات ماساژدرمانی با تجویز و نظارت پزشک یا موسسات فیزیوتراپی از سوی وزارت بهداشت تدوین شده که قرار است بزودی اجرایی شود.

دکتر سید احمد رییس ‌السادات، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و عضو هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: ماساژ، روش درمانی مفید و به طور نسبی ایمنی است که در صورت استفاده منطقی و تکنیکی و به شرط انجام آن از سوی افراد دارای صلاحیت علمی، عملی و اخلاقی می‌تواند اثرات موثری بر سلامت جسمی‌و روانی افراد سالم و بیمار داشته باشد.

فیزیوتراپیست‌ها؛ بهترین ماساژدرمانگرها

به گفته دکتر رییس‌السادات در ایران بیشترین افرادی که از لحاظ علمی‌و عملی روی ماساژدرمانی تسلط دارند، فیزیوتراپیست‌ها هستند.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اضافه می‌کند:پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از ماساژ دستی برای آماده‌سازی بافت‌ها و انجام درمان‌هایی مثل دستکاری ستون فقرات، مفاصل اندام‌ها یا انجام ورزش درمانی استفاده می‌کنند، البته مکانیسم قطعی تاثیرات ماساژ و ماساژدرمانی هنوز ناشناخته است، ولی ممکن است بر حسب نوع و کاربرد ماساژ و نیز سطحی یا عمقی‌بودن آن مجموعه‌ای از اثرات مکانیکی، رفلکسی، عصبی و روانی در آن دخیل باشد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 44 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاثیر ورزش در افزایش قد خانمها

عمده رشد قد در آقایان تا پایان سن ۲۵ سالگی و در خانمها تا پایان ۱۸ سالگی است ولی با این وجود امکان افزایش قد در همه افراد تا پایان عمر وجود دارد...

ورزش بانوان,تناسب اندام,بدنسازی بانوان

 مهمترین عامل افزایش قد غده هیپوفیز است که در زیر مغز قرار دارد و با ترشح هورمون رشد باعث افزایش طول و عرض استخوانها به افزایش قد کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که مردان کوتاه قد بیشتر در خطر ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند و این مطلب ضرورت اقدام برای دستیابی به قد مناسب را بیشتر نشان می دهد. در زیر روشهایی برای افزایش قد آورده شده است که با عمل به این روشها می توانید قد خود را به نحو مناسبی افزایش دهید.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 62 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

ده روش برای کاهش سایز دور کمر و باسن و ران‌ها

 

روش,برای,کاهش

 

در هفته 168 ساعت زمان داریم، اما برای دست یافتن به تناسب‌اندام و کاهش وزن فقط 6 ساعت از آن هم برای شما کافی است. امروز می خواهیم 10 روش به شما آموزش دهیم که چطور از هر دقیقه‌تان نهایت استفاده را ببرید.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 32 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
اثرات ورزش روی قاعدگی

اثرات ورزش روی قاعدگی

 

زنان ورزشکار مستعد اختلالات قاعدگی از جمله تاخیر در شروع آن، فقدان اولیه و ثانویه، افزایش فاصله بین دو سیکل قاعدگی و فقدان تخمک گذاری هستند. به عنوان مثال، فقدان قاعدگی در 3 تا 5 درصد کل جمعیت رخ می دهد، اما در 15 تا 60 درصد زنان ورزشکار مشاهده می شود که از جمله علل آن، وزن پایین بدن، از دست دادن سریع وزن، شروع سریع ورزش های سنگین، تغذیه ناکافی در مقایسه با احتیاج به انرژی و وجود استرس های فیزیکی و روانی است.

در صورت فقدان قاعدگی به مدت طولانی، خطر کاهش تراکم استخوانی و ایجاد پوکی استخوان زودرس وجود دارد. به نظر می رسد سایر اختلالات قاعدگی خانم ها هم در کاهش تراکم استخوان در درازمدت موثر باشند.

فقدان هورمون استروژن، لااقل به صورت تئوریک سبب بالا رفتن چربی های خون و ایجاد آترواسکلروز زودرس می شود. پس درمان مناسب اختلالات قاعدگی اهمیت به سزایی دارد.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 317
  • بازدید کلی : 7,734