loading...
تربیت بدنی و ورزش مدارس
تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 35 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آیا با ماساژ لاغر می‌شویم؟

 

آیا,ماساژ,لاغر

 

چند سالی است که بسیاری از افراد با انگیزه‌های درمانی، کسب آرامش یا حتی لاغری به افراد یا مراکزی مراجعه می‌کنند که مدعی داشتن تخصص در زمینه ماساژدرمانی هستند، اما نکته مهم اینجاست که اکثر این مراکز فاقد مجوز از وزارت بهداشت است.

حتی امروزه ارائه خدمات ماساژ از سوی برخی هتل‌ها، سالن‌های ورزشی و حتی مراکز زیبایی با این عنوان صورت می‌گیرد، در حالی که وزارت بهداشت، مجوز ارائه این خدمات را فقط برای مراکز فیزیوتراپی صادر می‌کند.

به همین دلیل هم آیین‌نامه‌ای برای ارائه خدمات ماساژدرمانی با تجویز و نظارت پزشک یا موسسات فیزیوتراپی از سوی وزارت بهداشت تدوین شده که قرار است بزودی اجرایی شود.

دکتر سید احمد رییس ‌السادات، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و عضو هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: ماساژ، روش درمانی مفید و به طور نسبی ایمنی است که در صورت استفاده منطقی و تکنیکی و به شرط انجام آن از سوی افراد دارای صلاحیت علمی، عملی و اخلاقی می‌تواند اثرات موثری بر سلامت جسمی‌و روانی افراد سالم و بیمار داشته باشد.

فیزیوتراپیست‌ها؛ بهترین ماساژدرمانگرها

به گفته دکتر رییس‌السادات در ایران بیشترین افرادی که از لحاظ علمی‌و عملی روی ماساژدرمانی تسلط دارند، فیزیوتراپیست‌ها هستند.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اضافه می‌کند:پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از ماساژ دستی برای آماده‌سازی بافت‌ها و انجام درمان‌هایی مثل دستکاری ستون فقرات، مفاصل اندام‌ها یا انجام ورزش درمانی استفاده می‌کنند، البته مکانیسم قطعی تاثیرات ماساژ و ماساژدرمانی هنوز ناشناخته است، ولی ممکن است بر حسب نوع و کاربرد ماساژ و نیز سطحی یا عمقی‌بودن آن مجموعه‌ای از اثرات مکانیکی، رفلکسی، عصبی و روانی در آن دخیل باشد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 44 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاثیر ورزش در افزایش قد خانمها

عمده رشد قد در آقایان تا پایان سن ۲۵ سالگی و در خانمها تا پایان ۱۸ سالگی است ولی با این وجود امکان افزایش قد در همه افراد تا پایان عمر وجود دارد...

ورزش بانوان,تناسب اندام,بدنسازی بانوان

 مهمترین عامل افزایش قد غده هیپوفیز است که در زیر مغز قرار دارد و با ترشح هورمون رشد باعث افزایش طول و عرض استخوانها به افزایش قد کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که مردان کوتاه قد بیشتر در خطر ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند و این مطلب ضرورت اقدام برای دستیابی به قد مناسب را بیشتر نشان می دهد. در زیر روشهایی برای افزایش قد آورده شده است که با عمل به این روشها می توانید قد خود را به نحو مناسبی افزایش دهید.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 62 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

ده روش برای کاهش سایز دور کمر و باسن و ران‌ها

 

روش,برای,کاهش

 

در هفته 168 ساعت زمان داریم، اما برای دست یافتن به تناسب‌اندام و کاهش وزن فقط 6 ساعت از آن هم برای شما کافی است. امروز می خواهیم 10 روش به شما آموزش دهیم که چطور از هر دقیقه‌تان نهایت استفاده را ببرید.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 32 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
اثرات ورزش روی قاعدگی

اثرات ورزش روی قاعدگی

 

زنان ورزشکار مستعد اختلالات قاعدگی از جمله تاخیر در شروع آن، فقدان اولیه و ثانویه، افزایش فاصله بین دو سیکل قاعدگی و فقدان تخمک گذاری هستند. به عنوان مثال، فقدان قاعدگی در 3 تا 5 درصد کل جمعیت رخ می دهد، اما در 15 تا 60 درصد زنان ورزشکار مشاهده می شود که از جمله علل آن، وزن پایین بدن، از دست دادن سریع وزن، شروع سریع ورزش های سنگین، تغذیه ناکافی در مقایسه با احتیاج به انرژی و وجود استرس های فیزیکی و روانی است.

در صورت فقدان قاعدگی به مدت طولانی، خطر کاهش تراکم استخوانی و ایجاد پوکی استخوان زودرس وجود دارد. به نظر می رسد سایر اختلالات قاعدگی خانم ها هم در کاهش تراکم استخوان در درازمدت موثر باشند.

فقدان هورمون استروژن، لااقل به صورت تئوریک سبب بالا رفتن چربی های خون و ایجاد آترواسکلروز زودرس می شود. پس درمان مناسب اختلالات قاعدگی اهمیت به سزایی دارد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 119 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تمرین ساده در خانه برای تناسب اندام

سخت در اشتباهید. شما به راحتی میتوانید با صرف هزینه بسیار کمی، سلامت و تناسب اندام خود را با ورزش در خانه تضمین کنید...

تمرین,ساده,خانه

 تنها چیزی که نیاز دارید یک جو اراده و ارزنی برنامه ریزی است. این نکات را هنگام خرید وسایل ورزشی به یاد داشته باشید:
به صورت واقعبینانه فکر کنید که چقدر از این وسیله استفاده خواهید کرد؟
انتظار دارید بعد از 3، 6 و 9 ماه در چه سطحی از تناسب اندام باشید؟
آیا این وسیله نیاز شما را در رسیدن به سطح تناسب اندام مورد انتظارتان برطرف میکند؟
آیا از تمرین با این وسیله لذت خواهید برد و یا زود خسته خواهید شد؟
و البته، چقدر میتوانید هزینه کنید؟ که این مورد بسیار تعیین کننده خواهد بود.
اگر نمیخواهید هزینه زیادی را صرف خرید وسایل کنید،به شما توصیه میکنیم از وسایل کاربردی و ارزان قیمتی مانند طناب پرش،میله بارفیکس، و چند وزنه استفاده کنید. حتی میتوانید روی وسایل خانه مانند میز و صندلی و حتی پله هم حساب کنید! ولی اگر هزینه نسبتا قابل توجهی میتوانید برای خرید وسایل کنار بگذارید، تردمیل، یک سری کامل دمبل، توپ تناسب اندام و دوچرخه ثابت را به شما پیشنهاد میکنیم. پس ملاحظه میکنید که حتی با هزینه بسیار کم هم میتوانید در خانه ورزش کنید که این نوع ورزش در خانه نسبت به ورزش کردن در باشگاه فواید دیگری بهجز صرفه جویی اقتصادی نیز دارد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 46 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
تاثیرات ایروبیک بر بدن

تاثیرات ایروبیک بر بدن

 

تمرینات ایروبیک یا هوازی از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در در مدت زمانی خاص بالا می برد.

 

نمونه های ساده این ورزش شامل: پیاده روی، دو، شنا، دچرخه سواری، کوه نوردی پله ای، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت، انواع کلاسهای رقص و قالبهای مختلف تنیس به صورت متناوب ( راکت بال، اسکواش) می باشد.

باید به این مساله توجه کرد که که تمرینات ایروبیک می بایست در قالب خاص خود انجام شود که البته به هدف و شرایط فیزیکی شما، سوابق بیماری و وضعیت جسمانیتان نیز بستگی دارد.

هرچند که در مجموع ایدهء اینکه ورزشهای مختلفی انجام دهیم، فکر جالبیست - به عنوان مثال تعادل و توازن برقرار کردن میان تمرینات و ورزشهای متناسب با شرایط جسمانی فرد بهترین شیوه انجام ایروبیک می باشد، این استراتژی مصدومیت های پیاپی را کاهش و بروز آنها را تقلیل می دهد و موجب می شود که در موقعیتها و شرایطی که فرد فعالیتهای زیاد بدنی انجام میدهد توازن و بالانس بیشتری در حرکات ماهیچه ها برقرار گردد، که این امر موجب لذت بردن بیشتر فرد نیز می شود.

به خصوص این مساله هنگامی که فرد ورزشها و تمریناتی با تحرک بالا مثل (دویدن، رقصهای سنگین، تنیس، راکت بال و اسکواش) یا ورزشهایی با تحرک کمتر مانند (شنا، پیاده روی، اسکی) انجام می دهد بسیار حائز اهمیت است.

تحقیقات اخیر نشان داده که سطح امادگی بدنی حتی با تمرینات نظم 10 دقیقه ای در روز هم افزایش می یابد. البته بهتر آن است که این تمرینات 10 دقیقه ای روزی دو یا سه بار و حداقل پنج روز در هفته باشد

توصیه های محتاطانه ما برای اینکه دچار مشکل نشوید در خصوص کسانی است که فعالیتهای ورزشی زیادی انجام میدهند و اگر شما اضافه وزن دارید و یا سابقه مصدومیتهای طولانی، یا در حال حاضر از مشکلاتی در نواحی پا، مچ پا، زانو، مفصل ران یا کمر دارید باید در انجام تمرینات ایروبیک احتیاط کنید. اگرچه تمرینات ایروبیک، تمرینات تکنیکی یا با تمرکز زیاد نیست، اما این ورزش به بهبود وضعیت جسمانی شما و پیش گیری از مصدومیتها کمک شایانی میکند. البته همه شیوه هایی که ممکن است در رابطه با ایروبیک از سوی سایرین مشاهده کنید مناسب و اصولی نیست. شما می بایست شیوه صحیح و درست را از مربیان ایروبیک یا فیزیولوژیستها بیاموزید.

 

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 56 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاثیر ورزش در کاهش افسردگی زنان چاق

نتایج بررسی یک گروه پرستاری با موضوع روانپرستاری و پرستاری بهداشت روان نشان داد که انجام تمرین های ورزشی در کاهش سطح افسردگی زنان سودمند است...

تاثیر,ورزش,کاهش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، در پژوهشی با عنوان " تاثیر تمرین های ورزشی بر میزان افسردگی زنان چاق" که در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد یافته های حاصل از بررسی حاکی از رسیدن وضعیت روحی و روانی بیشترین درصد (1/70درصد) نمونه‌های مورد پژوهش به سطح هنجار پس از انجام تمرین های ورزشی است. همچنین بین سطح افسردگی زنان چاق در دو گروه شاهد و مداخله بعد از تمرینات ورزشی، اختلاف معنادار آماری مشاهده شد (001/0=p و 2=NNT).

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 35 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
نکاتی مهم راجع به ورزش با استپ

نکاتی مهم راجع به ورزش با استپ

 

کسانی که در کلاس های ورزشی شرکت میکنند،استپ را می شناسند ، با فوایدی چند از این ورزش آشنا شوید.

 

استپ که در سال 1986 در آمریکا ابداع شد، امروزه ورزش بسیار محبوبی است. این برنامه حرکتی تناسب اندام، نام خود را از وسیله مورد استفاده اش (کلمه استپ در زبان انگلیسی) گرفته است. این روزها استپ در اغلب سالن های ورزشی پیشنهاد می شود.

 

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 56 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
ورزش درمانی ,التهاب مفاصل, آرتروز, خواص کلم بروکلی

اگر از التهاب مفاصل رنج می برید، بخوانید

ورزش درمانی-اگر از التهاب مفاصل رنج می برید، بخوانید

انجام فعالیت بدنی و حفظ وزن متعادل می‌تواند علائم و خطر ابتلا به التهاب مفصل زانو را در فرد کاهش دهد.


پزشکان انگلیسی معتقدند که مصرف مقدار قابل توجهی بروکلی می‌تواند سرعت پیشرفت التهاب مفاصل را کاهش دهد یا از بروز آن جلوگیری کند. گروه تحقیقاتی دانشگاه آنجلیای شرقی در انگلیس در بررسی‌های آزمایشگاهی خود اظهار داشتند: نوعی ترکیب موجود در کلم بروکلی، فعالیت آنزیم‌های مخربی را که به بافت غضروفی مفاصل آسیب می‌رسانند، متوقف می‌کند. در این بررسی از 20 بیمار خواسته شد تا پیش از آنکه تحت عمل جراحی التهاب مفصل زانو قرار بگیرند مدت دو هفته بروکلی را در رژیم غذایی خود بگنجانند.


«رز دیویدسان» و دستیارانش پس از انجام مطالعات لازم بیان کردند: در بررسی که از بافت خارج شده از زانوی این افراد انجام گرفت مشخص شد مصرف بروکلی حتی در مدت زمان کوتاه مفید و اثربخش بوده است. به گفته «دیویدسان»، هرچند نمی‌توان گفت که مصرف بروکلی التهاب مفاصل را به طور کامل درمان می‌کند اما ممکن است شیوه‌ای برای پیشگیری از آن باشد.

همچین «آلان سیلمان» از متخصصان موسسه التهاب مفاصل انگلیس گفت:‌ تاکنون در هیچ مطالعه‌ای تاثیر مصرف یک ماده غذایی خاص در کاهش پیشرفت التهاب مفاصل به تایید نرسیده و به همین دلیل در صورتی که نتایج این مطالعه تایید شود یک موفقیت مهم در زمینه مقابله با التهاب مفصلی خواهد بود.

سیلمان همچنین اظهار داشت: انجام فعالیت بدنی و حفظ وزن متعادل می‌تواند علائم و خطر ابتلا به التهاب مفصل زانو را در فرد کاهش دهد اما این یافته جدید اطلاعات بیشتری را درباره چگونگی تاثیرگذاری رژیم غذایی بر سلامت انسان ارائه می‌کند.
تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 43 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
ورزش درمانی ,ورزش, درد مفصل, آرتریت

ورزش برای مبارزه با درد مفصل

ورزش درمانی-ورزش برای مبارزه با درد مفصل

ورزش برای مبارزه با درد مفصل
پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج بررسی ورزش در تعداد زیادی از بیماران ثابت کرده است که ورزش ،درد مفصل یعنی دردهای ناشی از التهاب مفصلی ( آرتریت ) را کاهش می‌دهد. آنان عنوان می کنند که با فعالیت ورزشی ، شما می توانید قدرت عضلانی را افزایش دهید ،‌ سفتی مفاصل را کاهش دهید ، انعطاف پذیری را بهبود ببخشید و وضعیت خلقی و اعتماد به نفس را افزایش دهید.

در صورتیکه دچار درد مفاصل و احیاناً التهاب آنها هستید ،ورزش می تواند به شما کمک کند. کارشناسان معتقدند حرکات مفاصل می توانند درد آن ها را تخفیف دهند . پزشکان معتقدند که ورزش کردن باعث تقویت عضلات اطراف مفاصل می شوند و در نتیجه تنش مفاصل را کاهش می دهد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 47 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

[categoriy],اندام زن, اندام زنان, زیبایی اندام زن

زیبایی اندام زنان

بدنسازی بانوان-زیبایی اندام زنان

زیبایی اندام زنان

 

زیبایی اندام زنان

تقریبا همه ما این را می‌‌دانیم که کلید کاهش وزن، تناسب و زیبایی اندام، کمتر خوردن و بیشتر ورزش کردن است.اما چند نفرمان برای زیبایی اندام مان و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن به آن عمل می‌‌کنیم؟ به نظر می‌‌رسد برای کاهش وزن و زیبایی اندام رعایت همین دو نکته کافی باشد اما بعضی وقت‌ها پیش می‌‌آید که نمی‌‌توانیم از خوردن بعضی چیزها بگذریم یا گاهی شرایطش جور نمی‌شود که برویم و ورزش کنیم. حالا با این اوصاف، چگونه می‌‌توانیم با موفقیت به وزن ایده‌آل‌مان برسیم؟

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 35 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
بدنسازی بانوان,آب کردن چربی شکم, ورزش, سفت کردن شکم با ورزش

چه کنیم که شکم نیاوریم؟

بدنسازی بانوان-چه کنیم که شکم نیاوریم؟

چه کنیم که شکم نیاوریم ؟
قطع مصرف هله هوله:
بسیاری از آبنبات ها و اسنک ها شامل گلیسیرین و شکر بالایی هستند که در معده به طور کامل هضم نشده و سبب می شود شکم شما نفخ کند.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 52 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
بدنسازی بانوان,شکم تخت, شکم صاف, چگونه شکم مان را تخت کنیم

اگر شکم تخت می خواهید این کارها را انجام دهید

بدنسازی بانوان-اگر شکم تخت می خواهید این کارها را انجام دهید

با وجود این، نکاتی هم وجود دارد که برای رسیدن به شکمی صاف و تکه تکه، به شما کمک خواهد کرد.

 

همه‌ ما  دوست  داریم تا شکمی بدون بر آمدگی و تخت مثل شکم مانکن ها و سلبریتی‌ها داشته باشیم. ولی برای بسیاری از ما، داشتن  شکمی مثل آنها فقط گفتنش راحت است!
به من اعتماد کنید، اگر یک ست هزار تایی هم درازنشست بزنید، لزوما به شما کمکی در جهت خلاص شدن از شر چربی شکمتان نخواهد شد! این تمرینات کاردیو است که واقعا باعث خواهد شد چربی‌هایتان بسوزد.
با وجود این، نکاتی هم وجود دارد که برای رسیدن به شکمی صاف و تکه تکه، به شما کمک خواهد کرد.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 280
  • بازدید کلی : 7,697