loading...
تربیت بدنی و ورزش مدارس
تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 70 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

گاهنامه توپ چاپ دوم این گاهنامه منتشر شده .خوانندگان عزیز جهت چاپ نسخه سوم منتظر همکاری شما هستیم پست الکترونیکی گاهنامه توپ ناحیه یک اهواز منتظر مطالب ارسالی شما عزیزان می باشد

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 73 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (1)

ستاره پیشین فوتبال پرتغال و باشگاه میلان که یکی از مهمانان اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در لیسبون بود به کارلوس کی‌روش پیشنهاد داد تا زمینه برگزاری دیدار تدارکاتی باشگاه میلان ایتالیا با تیم ملی فوتبال ایران را فراهم کند. وی در پیشنهاد خود تاکید کرده این دیدار را بدون هیچ هزینه ای برای فوتبال ایران برگزار خواهد کرد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 44 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

دانته هافبک برزیلی بایرن مونیخ در آرزوی گرفتن تابعیت آلمانی به فکر تغییر ملیت خود افتاده است.

به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانته مدافع برزیلی بایرن مونیخ در شمار بازیکنان تاثیرگذار و ارزشمند باواریایی‌ها قرار دارد، وی از شرایط فعلی خود در تیم بسیار راضی است و آرزوی دریافت تابعیت آلمانی را دارد.


دانته تاکنون 13 مرتبه برای تیم ملی برزیل به میدان رفته اما در مصاحبه با اشپورت بیلد گفته است: من خیلی خوب در کشور شما جا افتاده ‌ام و خانواده‌ام هم اینجا را دوست دارند. پسرم بیشتر آلمانی است تا برزیلی به همین دلیل دوست دارم پس از پایان دوران حرفه‌ای فوتبال در آلمان بمانم و همین جا زندگی کنم. برای این منظور بهتر است تابعیت این کشور را داشته باشم تا راه برایم هموارتر شود.

دانته همراه با بایرن مونیخ به قهرمانی بوندسلیگا، جام حذفی و چمپیونز لیگ رسید و 6سال است که در آلمان زندگی می‌کند. او می‌توان پس از 7سال اقامت در این کشور درخواست تابعیت خود را ارائه دهد. 

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 71 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح کشورمان گفت: قرارداد پولادی با الشحانیه خلاف مقررات است و او باید به کشورمان بیاید تا وضعیت سربازی‌اش مشخص شود.

به گزارش پارس، مهرعلی باران چشمه در گفت‌وگو با فارس، در خصوص وضعیت مهرداد پولادی و اینکه او قراردادی با تیم الشحانیه قطر بسته گفت: ما به صورت رسمی اعلام کردیم که پولادی سرباز غایب است و به صورت کتبی و رسمی هم این موضوع را به فدراسیون فوتبال اعلام کردیم و تا زمانی که وضعیت سربازی این بازیکن مشخص نشود حق حضور در هیچ تیم باشگاهی، ملی و خارجی را ندارد.

وی ادامه داد: البته علی‌رغم اینکه ما این موضوع را به مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون ایران اعلام کرده بودیم اما شاهد بودیم که پولادی به تیم ملی دعوت شد و حتی به پرتغال هم رفت اما انتظار داریم که فدراسیون فوتبال با هماهنگی بیشتری کار می‌کرد و همانطور که پیش از این مواردی را به آنها گوشزد می‌کردیم و آنها عمل می‌کردند این بار هم منتظر بودیم که این حرف ما را اجرا کنند اما این اتفاق نیفتاد و ما خواستار این شدیم که او اجازه فعالیت در هیچ باشگاهی و تیم ملی را نداشته باشد و اگر هم قراردادی بسته از نظر ما این قرارداد باطل است چرا که او خلاف مقررات کشورمان عمل کرده است.

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح درباره اینکه او به احتمال فراوان از امشب در لیگ قطر به میدان خواهد رفت تصریح کرد: همانطور که گفتم از نظر ما این قضیه خلاف است و هر گاه این بازیکن به ایران برگردد از خروجش جلوگیری می‌کنیم و طبق مقررات و ضوابط با او برخورد می‌شود.

وی درباره این شایعه که گفته می‌شود پولادی قصد دارد تابعیت قطر را بگیرد افزود: او نمی‌تواند چنین کاری کند چرا که قطعاً به مشکل می‌خورد به هر حال او خارج از کشور است و همیشه نمی‌تواند آنجا باشد و اگر به ایران برگردد مطابق مقررات با او برخورد خواهد شد.

باران چشمه اظهار داشت: قبل از اعلام لیست تیم ملی با نبی درباره این بازیکن صحبت کردم و اعلام کردیم که تا زمانی که وضعیت سربازی پولادی مشخص نشود او به تیم ملی دعوت نشود که نبی هم قبول کرد اما وقتی لیست تیم ملی اعلام شد خود ما هم تعجب کردیم که او چطور به تیم ملی دعوت شده هر چند که روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کی‌روش او را دعوت کرده اما باید پذیرفت که کی‌روش با قوانین کشور ما آشنا نیست و فدراسیون فوتبال باید به قوانین کشورمان احترام بگذارد.

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح در پایان گفت: قطعاً پولادی دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شود اما اگر این اتفاق باز هم رخ داد آن وقت حتماً فکری در این باره خواهیم کرد بهتر است پولادی به ایران بیاید و تکلیفش را روشن کند.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 74 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

تیم پارسه در جام حذفی فوتبال با برتری مقابل فولاد خوزستان این تیم را از گردونه رقابت‌ها حذف کرد تا شگفتی ساز مرحله یک شانزدهم نهایی باشد.

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران درحالی ظهر امروز با انجام پنج دیدار ادامه یافت که در بازی‌های ابتدایی تیم‌های پدیده با خونه به خونه و نیز پارسه تهران با فولاد خوزستان به مصاف یکدیگر رفتند.


یاران اسکوچیچ در حالی با نتیجه یک بر صفر مقابل پارسه شکست خوردند که در دقیقه 34 تنها گل این دیدار را از روی نقطه پنالتی از محمدصادق طاهری دریافت کردند.

دیدار تیم‌های پدیده و خونه به خونه نیز با نتیجه دو بر یک به سود پدیده پایان یافت. میلاد غریبی و یونس شاکری برای پدیده و محمد نجفی برای خونه به خونه گلزنی کردند.

دیدار تیم‌های صنعت ساری با ملوان، تراکتور سازی با کارون اهواز و پیکان با بهمن شیراز تا دقیقه 70 در جریان است.

 

 

 
 
تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 107 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

کريستين لل، مدافع سابق بايرن مونيخ، مسوت اوزيل را متهم کرد که با نامزد سابقش ارتباط داشته است.

به گزارش پارس به نقل از ورزش 3، لل که در حال حاضر برای هرتا برلین بازی می کند، ستاره آلمانی آرسنال را متهم کرد که از طریق سرویس واتس آپ با نامزد سابق او ارتباط داشته و پیام هایی بیش از اندازه صمیمانه برای او ارسال کرده است.
او به نشریه بیلد گفت:" مسوت از شهرتش استفاده کرد و وارد رابطه ما شد. این اصلا درست نیست."
اوزیل حاضر به اظهارنظر در این مورد نشد اما رولند ایتل، مدیر برنامه های او به خبرنگاران گفت:" ما در این زمینه اظهارنظر نمی کنیم. ما شرایط را زیر نظر خواهیم داشت و در صورت نیاز، اقدام قانونی خواهیم کرد."

ملانی ریکینگر، نامزد سابق لل، هم اگرچه این اتهام را رد نکرد اما این بازیکن را دیوانه توصیف کرد و گفت:" من همه چیز را از گوشی ام پاک کردم. او باید برود پی کارش. او کاملا دیوانه است." مندی کاپریسو، همسر اوزیل، هم حاضر به اظهارنظر در این مورد نشد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 38 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: نمی‌دانم در حالی که بازی فیلمبرداری نشده و به صورت زنده به نمایش درنیامده، چطور می‌گویند با تیم دوم بنفیکا بازی کردیم.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 69 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

با اینکه جاسم کرار بارها از ممنوع الخروج شدندش به خاطر مشکل مالیاتی گفته، اما مسئله او کاملا شخصی و خصوصی بوده و حتی مدیرعامل باشگاه هم چند روز پیش و در مصاحبه اش این قضیه را عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری فرجام، ممنوع الخروجی کرار به خاطر داشتن یک شاکی خصوصی بوده که مدیران باشگاه اواخر هفته گذشته و به صورت ضمنی با آن شخص توافق کردند تا کرار بتواند به عراق سفر کند.

ظاهرا مسئولان استقلال امروز و در جلسه ای با وکیل آن شخص، رضایت کامل وی را جلب کردند تا کرار با خیال راحت به ایران بازگردد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 76 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

منصور پورحیدری ، درباره آخرین وضعیت استقلال گفت: خوشبختانه اردوی خوبی در ارمنستان داشتیم و جز ملی‌پوشان که همراه ما نبودند، سایرین در تمرینات شرکت کردند و در مجموع بهره برداری خوبی از تعطیلات داشتیم و زمان را هدر ندادیم. ما به دلیل پیروزی خوبی که برابر ملوان به دست آوردیم به لحاظ روحی با شرایطی مناسب راهی اردو شدیم و اگر جام حذفی را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم می‌توانیم با انرژی و روحیه خیلی خوبی به مصاف پدیده برویم.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به غیبت ملی‌پوشان استقلال و تاثیر آن بر بازی روز شنبه این تیم برابر فولاد نوین اهواز چیست، اظهار کرد: به هرحال ملی پوشان از تیم جدا بودند و با بازگشت آنها کمی کار دشوار است. بازی با فولاد نوین هم اصلا ساده نیست؛ چرا که این دیدار در آنجا برگزار می‌شود و از سویی دیگر فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توانیم بگوییم که بدون ملی‌پوشان هم راحت پیروز می‌شویم. به هر حال این برنامه‌ای است که اعلام شده و ما هم جز تمکین کاری نمی‌توانیم بکنیم.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 36 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

مجری برنامه ورزش و مردم امروز در حاشیه برنامه اش عکسی از جاسم کرار بازیکن عراقی استقلال را به تصویر کشید که تفنگ در دست گرگی را شکار کرده بود!

این در حالی بود که شفیع درباره این عکس گفت: «حالا نمی دانیم این عکس تا چه اندازه واقعی است اما امیدواریم حداقل در ایران نباشد.»

شفیع ادامه داد 

فکر می کنم اگر کرار در ایران می ماند همه یوزپلنگ های ما را شکار می کرد،پس همان بهتر که از ایران رفت.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 32 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

سرمربی استقلال به بازیکنان تیمش تأکید کرده که با رسانه‌ها کمتر مصاحبه کنند و بیشتر روی تیمشان تمرکز داشته باشند.

قلعه‌نویی در اردوی ارمنستان به اکثر بازیکنان استقلال خصوصا آنهایی که بیشتر با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند، هشدار داد که کمتر در رسانه‌ها باشند. البته قلعه‌نویی همیشه مدعی است که روزنامه نمی‌خواند و وقتی برای سرک کشیدن به سایت‌های خبری و همچنین روزنامه‌ها ندارد. اینکه او به‌خوبی می‌داند کدامیک از بازیکنان استقلال در رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند در نوع خودش جالب است. به هر حال او از شاگردانش خواسته که کمتر حرف بزنند.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 44 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

با آغاز هفته هفتم رقابت های لیگ کویت امشب تیم های الکویت و النصر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2 بر صفر الکویت به پایان رسید.

الکویت در این دیدار رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی خود را در اختیار داشت و این بازیکن در دقیقه 46 گل اول الکویت را برای تیمش به ثمر رساند.

الکویت با این پیروزی و با 16 امتیاز به یک قدمی صدر جدول رسید و پس از العربی 17 امتیازی در مکان دوم ایستاد.


لیگ ستارگان قطر پس از دو هفته وقفه با برگزاری هفته هفتم این رقابت ها امشب از سر گرفته شد.

در اولین دیدار این هفته امشب الاهلی در حضور دو بازیکن ایرانی خود یعنی سیدجلال حسینی و مجتبی جباری 2 بر یک بازی را به السد، صدرنشین لیگ قطر واگذار کرد.

الاهلی با ثبت سومین شکست فصل خود با 10 امتیاز موقتاً در جایگاه ششم قرار گرفت و السد با 19 امتیاز جایگاهش در صدر جدول را مستحکم کرد.

در دیگر دیدار امشب العربی در حالی با نتیجه پرگل 4 بر 2 از سد الوکره گذشت که در این دیدار اشکان دژاگه ملی پوش ایرانی این تیم نیمکت نشین بود.

دژاگه از دقیقه 89 برای العربی به میدان رفت تا در پیروزی تیمش سهیم باشد.

العربی نیز با این برد با 12 امتیاز به رده چهارم جدول رده بندی لیگ ستارگان قطر صعود کرد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 31 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

يوآخيم لو سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان در پي کسب عنوان قهرماني جام جهاني برزيل با اين تيم، امروز به عنوان شهروند افتخاري شهر "شوناو شوارتس‌والد" برگزيده شد.


به گزارش "ورزش سه"، این شهر کوچک که در ایالت جنوبی بادن-وورتمبرگ و در چهل کیلومتری فرایبورگ قرار دارد، محل تولد این مربی صاحب‌نام آلمانی بوده است.
تنها استادیوم این شهر 3000 نفری هم بزودی "استادیوم یوآخیم لو" نام خواهد گرفت. بنا به اعلام "بیلد اشپورت"، این دو اتفاق حاصل تصمیم و نظر شورای شهر این منطقه بوده است.
تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 37 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

مسابقات جام حذفی در سه روز و در روزهای پنجشنبه و جمعه و شنبه با برگزاری ۱۶ بازی پیگیری خواهد شد . مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات که با اضافه شدن تیمهای لیگ برتری جذاب تر شده است . همه بازیهای جام حذفی مرحله یک شانزدهم نهایی را در زیر مورد بررسی قرار داده ایم:

*پرسپولیس – کارگر بنه گز بوشهر

سرخ‌پوشان در تعطیلی مسابقات لیگ برتر به اردوی کیش رفتند و خود را برای ادامه مسابقات مهیا کردند . پرسپولیس ملی پوشی هم نداشت و این برای حمید درخشان به جهت هماهنگی تیمی میتواند مفید باشد در سوی مقابل بوشهری ها با سرمربی گری عباس سرخاب یک استقلالی نام آشنا و قدیمی به دنبال خلق اولین شگفتی جام است .

*تراکتورسازی تبریز- کارون اهواز

تراکتورسازی صدرنشین لیگ برتر و مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی میزبان یکی از تیم‌های لیگ دسته دوم است. شاید بازی تراکتور یکی از راحت ترین بازیهای تیمهای لیگ برتری در جام حذفی باشد ولی در جام حذفی هیچ تیمی را نمیشود دست کم گرفت.

*فجرشهیدسپاسی- استقلال خوزستان

فجر سپاسی که به لیگ یک صعود کرده است باید به مصاف استقلال خوزستانی برود که ویسی سرمربی خود را بدلیل محرومیت در اختیار ندارد . باید دید فجر توانایی یاد آوری روزهای خوش خود در لیگ برتر را دارد یا نه؟

*ذوب آهن اصفهان – پیام چغادک بوشهر

یحیی گل محمدی در لیگ برتر آنقدر بد نتیجه گرفته است که فرصت اشتباه در جام حذفی را ندارد و آنهم در برابر یک تیم دسته دومی از بوشهر . ذوب آهن در این دیدار برای جبران لیگ برتر چاره ای جز برد ندارد .

*نفت مسجد سلیمان – نیروی زمینی

نفت بعد از تغییر و تحول در کادرفنی‌اش توانست اولین برد لیگ برتری خود را مقابل فولاد در لیگ برتر به دست بیاورد با این حال اگر نفتی‌ها دچار غرور شوند ممکن است در همین مرحله اول مقابل تیم خوب نیروی زمینی شکست بخورند. حریف دسته اولی نفت تیم منسجم و دونده‌ای است. در این بازی شاید بتوان گفت توان هر دو تیم تقریبا برابر است. هرچند نفت در خانه خود بازی می‌کند و از امتیاز میزبانی و تماشاگران پرشورش بهره می‌برد با این حال نفتی‌ها بقا در لیگ برتر برایشان مهم‌تر است صعود در جام حذفی است.

*راه آهن – پاس

این دیدار به یاد روزهای خوش این دو تیم که از تیمهای قدرتمند پایتخت بودند برگزار خواهد شد . سالهاست که پاس به همدان منتقل شده و دیگر صلابت قبل را ندارد و راه آهن حمید استیلی هم در قعر جدول دست و پا میزند . جدال یاران مهابادی و استیلی میتواند جذاب باشد و یکی از بازیهای نزدیک این مرحله.


 

*گسترش فولاد تبریز- شهدای ارتش اصفهان

اولین حضور فراز کمالوند روی نیمکت مربیگری گسترش فولاد تبریز در جام حذفی است و او باید مقابل یک تیم ناشناخته قرار بگیرد. یک برد راحت برای گسترش فولاد قابل پیش بینی است.

*کیان بختیاری شهر کرد- سایپا

یاران مجید جلالی حداقل روی کاغذ کار چندان سختی ندارند و در حین برگزاری این دیدار در شهر کرد به فکر بازی لیگ برتری خود برابر پرسپولیس نیز هستند .

*شهرداری اردبیل – صبای قم

شهرداری اردبیل این فصل به لیگ دسته اول صعود کرده و با مهدی دینور زاده میتواند حریف خطرناکی برای یاران مرفاوی باشد به خصوص اینکه شاگردان دینورزاده در این بازی میزبان هستند .

*پیکان – بهمن شیراز

این بازی هم جدال دارا و ندارهاست . بازی میلیادرهای پیکانی برابر تیم دسته دومی بهمن که شاید کل هزینه باشگاهش به اندازه دو بازیکن پیکان هم نباشد .

*صنعت ساری- ملوان بندر انزلی

مویسیلوویچ سرمربی جدید ملوان هم اولین آزمونش در جام حذفی خواهد بود. درست است که ملوانیها باید همه قوای خود را برای بقا در لیگ برتر بگذارند ولی حذف در این مرحله برابر صنعت ساری وجهه خوبی برای ملوان که از تیمهای پرافتخار جام حذفیست ندارد .

*پارسه تهران- فولاد خوزستان

پارسه لیگ یکی هم میزبان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر است. فولاد با اسکوچیچ در لیگ برتر خوب بازی کرده و به نظر می‌رسد این تیم در جام حذفی هم با جدیت شرکت خواهد کرد.

*پدیده- خونه به خونه بابل

سرمربی تیم فوتبال پدیده هم در جام حذفی محروم است و این تیم بدون مرزبان باید به میدان برود. به نظر پدیده هم کار سختی برابر تیم بابلی نخواهد داشت و باید نیم نگاهی به بازی با استقلال در لیگ برتر هم داشته باشند.

*استقلال اهواز-نفت تهران
 
یاران منصوریان باید به مصاف استقلال اهوازی بروند که با وجود لیگ برتری شدن استقلال خوزستان بیشتر از این تیم هوادار دارد . بعید به نظر میاید آنها بتوانند حریف تیم آماده نفت تهران بشوند هرچند که انگیزه زیادی برای دیده شدن دارند.
 
 
*گل گهر سیرجان-سپاهان اصفهان
 
سپاهانی ها هم باید به سیرجان بروند و مواظب اتفاقات غیر منتظره رقابتهای جام حذفی باشند . باید دید حسین فرکی از ملی پوشان خسته خود در این دیدار استفاده میکند یا نه؟
 
 
*فولاد نوین اهواز -استقلال تهران
در شرایط عادی فولاد نوین اهواز نمی تواند حریف سرسختی برای استقلال باشد ولی باید در نظر داشت که در تعطیلات لیگ امیر قلعه نوعی ۷۰درصد تیم خود را در اختیار نداشته است . به جز ۶ ملی پوش , رمضانی در تیم ملی امید و مگویان در ارمنستان و کرار در عراق بودند . ملی پوشان خسته بر میگردند و کرار به این بازی نخواهد رسید و استقلال ۴روز بعد باید به مصاف پدیده در لیگ برتر برود و باید حواس شاگردان امیرقلعه نوعی به آن دیدار هم باشد .
تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 54 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

در چارچوب ليگ ستارگان قطر و در هفته هفتم اين بازيها، لحظاتي پيش تيم فوتبال العربي قطر که اشکان دژاگه را در اختيار دارد برابر تيم فوتبال رده هشتمي الوکره در استاديوم "سعود بن عبدالرحمن"، استاديوم خانگي الوکره با نتيجه 4-2 به پيروزي دست يافت.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 54 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)
امیدوارم بحث رفتن سیاسی جدی نباشد البته خودم با او صحبت نکردم تا بدانم این صحبت‌ها چقدر جدی است اما سیاسی با همه وجودش به پرسپولیس کمک می‌کند

 به گزارش افکارنیوز، سخنگوی هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: امیدوارم رفتن حمیدرضا سیاسی از پرسپولیس صحت نداشته باشد.

مهدی خواجه‌وند در خصوص ارسال لایحه دفاعی پرسپولیس در پرونده مانوئل ژوزه سرمربی اسبق این تیم به فیفا گفت: ما روز یکشنبه هفته گذشته پاسخ مناسبی را در قالب یک لایحه دفاعی آماده کردیم و برای فیفا ارسال نمودیم.

وی ادامه داد: البته این پرونده از قبل مطرح بود و در همان موقع هم لایحه دفاعی تنظیم شده بود اما این لایحه مناسب بوده و باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه این دعوای حقوقی چه خواهد شد. البته زمان خاصی برای این اعلام رأی مطرح نشده و باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه زمانی این رأی اعلام خواهد شد.

خواجه‌وند در پاسخ به این سؤال که چقدر امیدوارم لایحه دفاعی پرسپولیس مورد قبول فیفا قرار بگیرد گفت: لایحه دفاعی ما این بار خوب تنظیم شده و شاید نقطه ضعف این پرونده این بود که گزارش‌هایی از داخل کشورمان منتشر می‌شد و همین موضوع کار را کمی سخت کرد اما از الان نمی‌توانیم درباره نتیجه این پرونده صحبت کنیم و باید منتظر بمانیم تا رأی اعلام شود هر چند که فکر می‌کنم این آخرین دفاعیه ما خوب و مناسب تنظیم شده است.

سخنگوی هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود حمید رضا سیاسی در جمعی عنوان کرده که تا چند روز آینده از پرسپولیس خواهد رفت افزود: امیدوارم بحث رفتن سیاسی جدی نباشد البته خودم با او صحبت نکردم تا بدانم این صحبت‌ها چقدر جدی است اما سیاسی با همه وجودش به پرسپولیس کمک می‌کند و او کمک خوبی برای تیم در این شرایط است و انشاءالله که رفتن او صحت ندارد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 55 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

به گزارش فرجام به نقل از جام جم، یک سایت خارجی از شباهت علی دایی اسطوره فوتبال ایران به یک هنرپیشه آمریکایی می گوید. این سایت که imbdo نام دارد در مطلبی اشاره کرده که نیک لاچی و علی دایی که به ترتیب هنرپیشه مطرح هالیوود وبهترین گلزن رده ملی جهان هستند شباهتی با یکدیگر دارند. البته این نظر این سایت آمریکایی است. هرچند که این دو خیلی هم بی شباهت به هم نیستند.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 858 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)

طناب کشی ورزشی است تیمی که بین دو گروه 8  نفره برگزار می‌گردد.

مسابقات این رشته مفرح ورزشی در داخل سالن، روی پیست و خارج از سالن روی چمن و ساحل  دریاها روی ماسه برگزار می‌شود در جشنواره‌ها و همایش‌های تفریحی نیز می‌توان این رشته ورزشی را بدون توجه به قانون و ضوابط مسابقات انجام داد.

  • لوازم و تجهیزات:

الف: طناب: طول طناب حداقل 33 متر و قطر طناب (‌محیط) 10 تا 12 سانتیمتر بوده و فاقد هرگونه گره است و دو سر طناب  نیز باید بسته باشد. جنس طناب از کنف خواهد بود.

  • علامت طناب: بمنظور انجام هر چه بهتر مسابقات و بالابردن سطح قضاوت داوران نوارها و علامت‌های روی طناب درج می‌گردند که اگر طناب کشیده یا جمع شود. داور بتواند آن را به راحتی ملاحظه نماید.

در موقع مسابقات پنج نوار یا علامت رنگی روی طناب درج میشود.

الف) یک نوار رنگی در مرکز طناب ( وسط) قرمز

ب) 2 نوار رنگی هر کدام به فاصله 4 متر از علامت مرکزی ( وسط طناب) – زرد

ج) 2 نوار رنگی هر کدام به فاصله 5 متری از علامت مرکزی طناب ( وسط طناب) مشکی

* وزن  وتعداد بازیکنان: در تیمهای طناب‌کشی 9 نفر عضو هستند که 8 نفر اصلی  و یک نفر ذخیره می‌باشند که مجموع وزن ورزشکاران در مسابقات برای نوجوانان، جوانان و بانوان به شرح زیر است

وزن بازیکنان: به مجموع وزن بازیکنان یک تیم گفته می‌شود و مسابقات در اوزان زیر برگزار می‌شود :

480- 520-560-600-640-680-720 کیلوگرم

فضا یا محوطه طناب‌کشی:

زمین و محوطه طناب کشی بایستی تخت- هموار و یا پوشیده از چمن باشد.

طول محوطه طناب‌کشی بایستی حداقل 30 متر و عرض آن بیشتر از 3 متر باشد.

توجه:‌ برابر قوانین جدید مسابقات در پیست طناب‌ کشی که تقریباً شبیه پیست شمشیر بازی میباشد انجام می‌شود.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 34 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)

 

در پیاده روی لازم است نکات زیر رعایت شود: 1.  سرعت راه رفتن باید آنقدر باشد که فرد عرق کرده و ضربان قلب او در محدوده ضربان قلب هدف قرار گیرد. 2. پیاده روی باید حداقل 10 دقیقه به طور پیوسته ادامه یابد. قدم زدن با دوستان، همراه با خرید و تماشای مغازه ها در حین قدم زدن و یا راه رفتن در خانه برای انجام کارهای خانه را نمی توان فعالیت هوازی به منظور افزایش آمادگی قلبی تنفسی محسوب کرد. 3. حتماً از کفش های مناسب و مخصوص پیاده روی استفاده کنید. در غیر این صورت، دچار آسیب های مختلف می شوید که شما را نه تنها از ادامه فعالیت باز خواهد داشت بلکه به زندگی عادیتان لطمه خواهد زد 4. حالت بدن را حفظ کنید، پشت صاف، شکم را تو کشیده و دست ها را در هنگام راه رفتن در جهت مخالف یکدیگر به جلو و عقب حرکت دهید. با این کار، ضمن اینکه کالری بیشتری می سوزانید، قسمت بالای بدن شما نیز فعالیت خواهد داشت. 5. برای راه رفتن از روش پاشنه - پنجه استفاده کنید. ابتدا باید پاشنه پای جلو به زمین اصابت کند و بعد پنجه همان پا در هنگام بلند کردن پای عقب، وقتی که پاشنه از زمین بلند شد مختصری زانو را خم کنید. شما باید بتوانید این عمل را در عضلات ساق احساس کنید. 6. به خود فشار بیش از حد نیاورید و با سرعتی حرکت کنید که هنگام راه رفتن به راحتی بتوانید حرف بزنید. 7. پیاده روی برای کسی که سابقه فعالیت ورزشی ندارد، می تواند سنگین محسوب شود لذا روزهای اول با 10-5 دقیقه راه رفتن تند آغاز کنید و به مرور ظرف 6 هفته آن را به 30 دقیقه برسانید.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 35 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)
 

 

حتی پرمشغله ترین آدم ها هم در طول روز ۱۰ دقیقه فرصت دارند تا آن را برای دوام سلامت و تناسب اندامشان سرمایه کنند. این تمرین ها به شما کمک می کند در عرض ۱۰ دقیقه چربی بسوزانید و لاغر شوید...

سعی کنید هر روز تمام این تمرین ها را تکرار کنید. توجه به یک تمرین و تکرار مرتب آن در طول روزهای متوالی نه تنها علاقه شما به ورزش را کم می کند، بلکه می تواند باعث آسیب احتمالی یک عضله یا مفصل شود. هریک از این تمرین ها را می توانید با شدت کم یا زیاد انجام دهید.

یک دقیقه برای گرم کردن بدن

پاها را به عرض شانه باز و دست ها را کنار بدنتان آویزان کنید. درجا پا بزنید و اگر می خواهید شدت تمرین را بالا ببرید، سرعت قدم هایتان را افزایش دهید. آرنجتان را خم کنید و همزمان دست هایتان را بالا و پایین ببرید تا جایی که مچ دست به سرشانه برسد.

یک دقیقه، شنای خمیده

دست ها و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست ها را روی زمین بگذارید به شکلی که بدنتان خمیده شود و شکل ۸ بگیرد. همزمان که آرنجتان را خم می کنید، بدنتان را به سمت پایین و جلو بکشید تا جایی که پاهایتان صاف شود بعد آرنجتان را دوباره صاف کنید به شکلی که سر و سینه تان بالا برود و کمرتان خمیده شود. دوباره حرکت را در جهت عکس تکرار کنید. نکته مهم اینجاست که تا جای ممکن از خم شدن زانوها جلوگیری کنید. اگر کمردرد دارید، بهتر است این تمرین ها را انجام ندهید.  

یک دقیقه، بخواب و بنشین

طاق باز بخوابید. زانوی راستتان را صاف و زانوی چپ را خم کنید. کف دست چپتان را سمت سقف بالا ببرید. حال با فشارآوردن به آرنج و کف دست راست، از زمین بلند شوید و به حالت نشسته درآیید. برای هر طرف از بدن، این تمرین را ۳۰ ثانیه تکرار کنید. اگر می خواهید تمرین ساده تر باشد، فقط تا حدی کمرتان را از زمین بلند کنید.

یک دقیقه، شنای خمیده

دست ها و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست ها را روی زمین بگذارید به شکلی که بدنتان خمیده شود و شکل ۸ بگیرد. همزمان که آرنجتان را خم می کنید، بدنتان را به سمت پایین و جلو بکشید تا جایی که پاهایتان صاف شود بعد آرنجتان را دوباره صاف کنید به شکلی که سر و سینه تان بالا برود و کمرتان خمیده شود. دوباره حرکت را در جهت عکس تکرار کنید. نکته مهم اینجاست که تا جای ممکن از خم شدن زانوها جلوگیری کنید. اگر کمردرد دارید، بهتر است این تمرینها را انجام ندهید.

۲ دقیقه، خم و راست کردن زانو

سرپا بایستید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و دست ها را به کمر بزنید. عضلات باسنتان را سفت کنید. پای چپتان را یک قدم عقب بگذارید و زانویتان را به زمین نزدیک کنید. به نحوی که ران پای راستتان موازی با زمین باشد. سعی کنید کمر و سرتان را کاملا صاف نگه دارید. حال به وضعیت نخست بازگردید و همین تمرین را با پای دیگر انجام دهید. اگر می خواهید تمرین را با شدت کم انجام دهید، زانو را کمتر خم کنید.

۲ دقیقه، حرکات جهشی

روی زمین چمباتمه بزنید. کف دست باید روی زمین و نزدیک پاها باشد. با یک حرکت پرتابی، پاها را به عقب ببرید و صاف کنید. کمرتان باید کاملا صاف شود و روی سر پنجه قرار بگیرید. با حرکت جهشی دیگر، دوباره به حالت اول برگردید. بعد دست ها را بالا ببرید و تا جای ممکن به سمت بالا بپرید. دوباره به حالت اول برگردید.

۲ دقیقه، وزنه برداری

دست ها را به سمت بالا و پاها را به عرض شانه باز کنید. درحالی که دست ها کشیده و بالاست، زانوهایتان را خم کنید. زانو و ران باید در یک راستا قرار بگیرد. چند ثانیه ای در همین حالت باشید بعد دوباره به حالت اول برگردید. ۱ دقیقه، سردکردن بدن

۳۰ ثانیه دور اتاق راه بروید و از راه بینی، عمیق نفس بکشید و بازدم را با دهان انجام دهید. عضلات دست و پایتان را بکشید تا دچار گرفتگی نشود.

ترجمه: سمیه مقصودعلی

 

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 35 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)

افزایش حداکثر جذب اکسیژن در بدن.

    افزایش کارآیی قلب از طریق حجم خون پمپ شده در یک ضربان.

    کاهش تعداد ضربان قلب و کاهش فشار خون.

    کاهش عوارض و احتمال مرگ و میر ناشی از نارساییهای قلبی.

    کاهش مقاومت عروقی برای عبور دادن جریان خون.

    افزایش جریان خون منطقه‌ای و نقل و انتقال اکسیژن به بافتها.

    افزایش توانایی بدن در مصرف اسیدهای چرب آزاد به عنوان سوبسترا در هنگام فعالیت.

    افزایش تولید لیپوپروتئینهای سنگین (HDL) که برای بدن مفید هستند.

    افزایش و بهبود تحمل بدن در هنگام تمرین.

    کاهش و یا از بین بردن چاقی و افزایش قدرت عضلانی.

    افزایش تولید اندروفینها که مخدرهای درونی هستند.

    افزایش تولید عرق به هنگام فعالیت که در نتیجه تحمل بدن در برابر گرما بالا می‌رود.

    جلوگیری از استئوپروز یا پوکی استخوان در صورت انجام تمرینات تحمل وزن.

    افزایش تحمل گلوکز در بدن.

    افزایش تحمل کار بدنی و کاهش تنگی نفس در بیماران مبتلا به انسداد مزمن ریه.

 

نقش ورزش در پیشگیری از پوکی استخوان

در برنامه ورزشی مربوط به پیشگیری از استئوپروز نیز باید نیازها و محدودیتهای فرد را در نظر گرفت، در بین ورزشها آنهایی که بیشتر به تمرینات بدنی تحمل وزن وابسته‌اند غالبا در افزایش حجم استخوان موثر هستند. بنابراین متخصصان طب ورزش باید ورزشهای تحمل وزن مانند پیاده روی ، گلف و تنیس را برای افراد مستعد استئوپروز توصیه کنند.

تاثیر ورزش بر دیابت

در بیماران مبتلا به بیماری قند نوع دوم، نیاز به انسولین برای سوخت و ساز گلوکز ، بر اثر ورزش کاهش می‌یابد زیرا در حین ورزش و بعد از آن حساسیت بافت اسکلتی و بافت چربی نیز به انسولین افزایش می‌یابد و تولید گلوکز کبدی در بدن نیز کمتر می‌شود. هر گاه بیمار تمرینات بدنی منظم را در برنامه عادی زندگی خود قرار دهد، باید انتظار داشت که نیاز او به انسولین کاهش می‌یابد. ورزش دائمی می‌تواند از اثرات زیانبار دیابت در زندگی بیمار بکاهد و دستگاه قلبی - عروقی را متناسب سازد.

تاثیر ورزش بر بیماری های قلبی – عروقی

برای فردی که در خانواده‌اش بیماری قلبی - عروقی زودرس سابقه دارد، یک رژیم ورزشی مرتب می‌تواند احتمال وقوع سکته و سایر حوادث قلبی - عروقی را کاهش دهد. ورزش مرتب باعث بهبود نسبت چربی در سرم خون می‌شود، می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و اثر ضد فشار خون و ورزش ، مستقل از اثر آن روی کاهش وزن یا تغییرات ناشی از آن در کارآیی اندامها است.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 85 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)

تاریخ تربیت بدنی در المان

ملت المان از حکومت ها ودوران فئودالیسم خاطرات بدی داشتند وهمچنین تحت تاثیر انقلاب فرانسه از نا اگاهی بیدار شده و به مبارزه بامحدودیت ها ی سیاسی واجتماعی برخواسته بودند در اوایل قرن نوزدهم از به هم پیوستن 300 حکومت محلی کوچک که دارای حاکم نشینان مستقلی بودند کشور المان را تشکیل دادند.این حکومت متحد شده به خاطر فرهنگ واحساس مشترک و بدلیل رعب ووحشت به وجود امده از ناپلئون که سراسر اروپا رافرا گرفته بود٬با یکدیگر به همکاری وتفاهم پرداختند وبرای جلوگیری از تسلط فرانسه واز هم گسیختگی با یکدیگر متحد شدند.همگام با مسائل ومشکلات سیاسی مختلفی که در کشور المان طی این سالها ی متمادی بوجود امد ٬تربیت بدنی و ورزش نیز دران سالها هماهنگ با جریانات سیاسی متحول شد...

تاریخچه تربیت بدنی در چند کشور

تاریخچه و معرفی ورزش ها- تاریخچه تربیت بدنی در چند کشور

زمانی به دلیل اهمیتی که جنبش های ازادی خواهانه به ورزش می دادند به عنوان وسیله ای با اهمیت برای پرورش جوانان المان تجلی میکرد وهنگامی که حکومت های مرکزی کمتر به موضوع ورزش وتربیت بدنی می پرداختند ٬اهمیت ان ازدست می رفت ودر جامعه به فراموشی سپرده می شد.

سانجام فردی به نام "فردریخ لودویک جان"که بانی وباعث اتحاد المان ٬قهرمان ازادی خواهی و مدافع مردم طبقه پایین و متوسط المان بود٬تربیت بدنی رانیز در این دوره بنیان گذاری کرد وبه این سبب مورد احترام و تجلیل مردم المان قرار گرفت.او به دلیل خدمات ارزنده اش در زمینه ی تربیت بدنی به عنوان پدر ورزش المان شناخته شد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 46 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)

مجله تندرستی: انتشار عکس های دکتر روحانی هنگام کوهپیمایی بهترین بهانه است برای اینکه فواید کوهنوردی را مرور کنیم و بگوییم این ورزش تحت چه شرایطی و برای چه کسانی مناسب است؟

چندی پیش خبر و عکس های جالبی منتشر شد از دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان هنگام کوهنوردی. دیدن آقای روحانی با لباس مخصوص کوه و روحیه بالای ایشان آن هم درست وسط این همه گرفتاری های ریز و درشت واقعا انگیزه بخش بود. شما را نمی دانیم اما این کار رئیس جمهور خیلی ها را مشتاق کرد سری به کوه بزنند و کمی کوهنوردی کنند. اگر کوهنورد حرفه ای یا به طور کلی اهل کوه رفتن هستید که خوش بگذرد اما اگر خیلی کوه نرفته اید و بی تجربه هستید، همینطوری و بدون آمادگی لازم، کوهنوردی را شروع نکنید. این کار برای خودش کلی حساب و کتاب دارد که قبلش باید آنها را بدانید.

برای انجام یک کوهنوردی موفق باید از نظر جسمی شرایط خاصی داشته باشید؛ البته این بدان معنا نیست که اگر فاقد این شرایط هستید باید به طور کلی قید این کار را بزنید بلکه سعی کنید از مسیرهای راحت تر و کم خطرتر استفاده کنید. بعضی از این شرایط شامل موارد زیر است.

شرایط کوهنوردی

1- ماهیچه های قوی پا

برای کوهنوردی نیاز به ماهیچه های قوی، به خصوص ماهیچه های پا دارید زیرا هنگام بالا رفتن از کوه ماهیچه ها مجبورند وزن بدن و کوله پشتی را تحمل کنند، بنابراین اگر قصددارید در یک مسیر کوهستانی پیاده روی کنید، یک هفته قبل از آن مواد غذایی حاوی منیزینم مانند سیب زمینی و اسفناج را در رژیم غذایی خود بگنجانیدتا از کشیدگی ماهیچه ها پیشگیری کنید. همچنین می توانید از مواد غذایی نمکی مانند بادام زمینی نمکی استفاده کنید.

2- استقامت بدنی بالا

نبض شدید تنفس هنگام بالا رفتن در یک مسیر کوهستانی کم کم با تند شدن شیب افزایش پیدا می کنند بنابراین داشتن استقامت بدنی بالا یکی از مهمترین شرایط جسمی برای پیاده روی کوهستانی است.

3- قدرت تحمل ارتفاع بالا

کسانی که در ارتفاع پایین زندگی می کنند و از نظر جسمی هم کاملا سالم هستند نیز ممکن است در ارتفاعات بالا دچار مشکل شوند زیرا در ارتفاع بالا بدن نیاز به گلبول های قرمز خون بیشتری دارد تا بتواند اکسیژن مورد نیاز را از هوای رقیق بگیرد. در حالت عادی معمولا حدود 24 ساعت طول می کشد تا فرد کاملا با این شرایط سازگاری پیدا کند.

4- قدرت تمرکز طولانی

هنگام پیاده روی در مسیرهای کوهستانی باید حتما حواستان به مسیر پیش رو باشد زیرا در غیر اینصورت ممکن است سکندری بخورید و حتی به پایین پرت شوید. معمولا نوجوانان به دلیل بی توجهی بیشتر در معرض خطر هستند. البته این امر می تواند ناشی از خستگی شدید نیز باشد؛ حتی در حرفه ای ها.

5- چالاکی و چابکی

لازم نیست قهرمان ژیمناستیک باشید اما برای گرفتن بهترین نتیجه باید کمی چالاک باشید. این موضوع باعث حفظ استقلال شما موقع کوهنوردی می شود زیرا دیگر برای عبور از رودخانه یا یک مسیر باریک نیازی به کمک دیگران ندارید.

فوایدکوهنوردی

1- آرامش روحی

قرار گرفتن در دل طبیعت و فراموش کردن مشکلات زندگی عادی یکی از جذابیت های کوهنوردی است. زیبایی و سکوتی که طبیعت به انسان هدیه می کند باعث آرامش روحی و برطرف شدن تنش های روزمره از ذهن می شود. پیشروی به سوی قله باعث می شود گرفتاری ها هر لحظه کوچکتر و فرصت ها بزرگتر به نظر برسند.

2- افزایش اعتماد به نفس

به پایان رساندن کوهنوردی یعنی رسیدن به هدف، مواجه شدن با ترس ها و غلبه بر رقیب قدرتمندی مثل طبیعت. همه اینها در انتها حس پیروزی را در فرد ایجاد می کنند.

3- خواب راحت

کوهنوردی به تنظیم ریتم های طبیعی بدن کمک می کند و باعث خواب راحت تر می شود.

4- کاهش وزن

کوهنوردی منظم در کنار یک برنامه صحیح غذایی می تواند یکی از موثرترین راه های لاغری باشد چون باعث می شود چربی بسوزانید.

همه چیز برای علاقمندان به کوهنوردی کوهنوردی,تجهیزات کوهنوردی

همه چیز برای علاقمندان به کوهنوردی


5- تقویت دستگاه تنفسی

هنگام کوهنوردی، نیاز فراوان بدن به اکسیژن باعث افزایش زیاد تبادلات ریوی می شود. این مسئله به صورت نفس های عمیق و افزایش تعداد ضربان قلب ظاهر می شود که حجم و ظرفیت شش ها را بالا می برد.

6- تنظیم فشار خون

کوهنوردی آرام و طولانی موجب اتساع رگ های خونی و باعث کاهش مقاومت رگ ها و کاهش فشار خون می شود.

7- پیشگیری از پوکی استخوان

کوهنوردی آرام و طولانی یکی از بهترین فعالیت ها برای افزایش تراکم استخوانی است.

8- بهبود عملکرد دستگاه گوارش

با کوهنوردی، گوارش آسان تر و اشتها بیشتر می شود. همچنین کوهنوردی از تجمع مواد زائد در بدن جلوگیری می کند. به افرادی که دچار یبوست هستند توصیه می شود با برنامه منظم کوهنوردی آرام و طولانی خود را از این ناراحتی خلاص کنند.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 87 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاریخچه والیبال در ایران


ورزش والیبال حدود سال 1299 شمسی یعنی 86 سال قبل، (در سال 1385) توسط جناب آقای میرمهدی ورزنده استاد بزرگ ورزش، به ایران آورده شد و از دارالمعلمین ورزش آغاز به تعلیم گردید. بازی والیبال در ایران در ابتدای امر دارای قواعد خاصی نبود و به شکل های مختلف آن را بازی می کردند. فنون و تاکتیک های والیبال نیز مانند قوانین آن پایه واساس اصولی نداشت و هر بازیکن به ابتکار شخصی و اختصاصی خود که اکثراٌبا مشت زدن یا سمبه زدن همراه بود با توپ بازی می کرد. لیکن در سال 1302 شمسی با استفاده از تــرجــمـه مجلات خارجی قوانینی که در آن زمان در کشورهای دیگر اجراء می شد ، در ایران نیزتاحدودی از آن پیروی گردید...

تاریخچه ورزش ,والیبال,دانلود اموزش بدن سازی

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 34 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

 

آشنایی با اسکیت نمایشی
اسکیت نمایشی ( Figure skating)‏ یا پاتیناژ نمایشی(Patinage artistique)‏ ویا یخماله نمایشی یکی از ورزش‌های المپیک است که در آن افراد به طور تکی، دو نفره یا گروهی به اجرای چرخش، پرش و دیگر حرکات چالش‌برانگیز روی یخ می‌پردازند.این ورزش از ورزش‌های رسمی المپیک زمستانی محسوب می‌شود.

 

 

اسکیت نمایشی, پاتیناژ نمایشی, یخماله

 

 

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 67 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاریخچه والیبال




والیبال در سال 1895 میلادی مطابق با سال 1274 شمسی، یعنی 111 سال قبل توسط ویلیام . ج . مورگان مدیر y.m.c.a در هولیوک ایالت ماسا چوست آمریکا ابداع شد. در ابتدا این ورزش مینتونت نام گذاری شده بود و دلیل انتخاب این نام برای همگان نامعلوم بود. تحت تاثیر محبوبیت بسکتبال در بین عامه، مورگان تصمیم گرفت برای دانشجویان خود، ورزشی را بوجود آورد که بازی از روی تور انجام گیرد و لذت بخش باشد. مورگان با استفاده از تور تنیس روی چمن که به دو طرف دیوار سالن ورزش بسته می شد و با استفاده از توئی توپ بسکتبال که بدلیل سبکی وزن به دستها آسیب نمی رساند، بازی را شروع کرد. با وجود اینکه بطور آهسته و کند از y.m.c.a آغاز شد ولی طولی نکشید که در کلیه شهرهای ماساچوست و نیوانگلاند عمومیت یافت.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 101 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاریخچه دوچرخه ‌سواری

تاریخچه و معرفی ورزش ها-تاریخچه دوچرخه ‌سواری

اولین فرد در تاریخ که سوار بر دوچرخه شد، یک فرانسوی به نام سیوراک (sivrac) بود. سیوراک، در سال 1690 میلادی دوچرخه‌ای چوبی ساخت که شاخه‌هایی عمودی بر روی چرخهای آن قرار داشت و هر دو چرخ به وسیله یک چوب افق به هم متصل می‌شد. این دستگاه، پنجه رکاب نداشت و حرکت آن به کمک فشار دادن پاها بر روی زمین صورت می‌گرفت. اهالی پاریس، دوچرخه سیوراک را اسب چوبی عنوان داده بودند.
اسب چوبی گرچه تعجب مردم پاریس را برانگیخته بود، چندان مورد استقبال قرار نگرفت و فقط فروشندگان دوره‌گرد بودند که برای حمل بار از آن استفاده می‌کردند.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 46 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

مطالعة تطبیقی تاریخ تربیت بدنی و ورزش ایران، قبل و پس از اسلام 
 
ایران باستان از زمان ورود آریایی‌ها به ایران و تشکیل نخستین دولت قدرتمند با عنوان ماد و سپس هخامنشییان در قرن ششم قبل از میلاد تا اشکانیان و سرانجام ساسانیان را در برمی‌گیرد.  تربیت بدنی و ورزش در ایران باستان بخش مهمی از تربیت کودکان به شمار می‌رفت.  هدف تربیت بر آموزش مهارت‌های کاربردی و جسمانی همچون کمان‌اندازی و اسب‌سواری بود.  ایرانیان به دنبال تربیتی بودند که جوانان را برای ضروریات زندگی فردی و گروهی در زمان صلح و وظایف ملی در هنگام جنگ آماده سازد.  از این رو، تربیت بدنی نیز بر پایة آموزش جسمانی و نظامی قرار داشت.  در این دوران ورزش‌های همراه با اسب مورد تأکید بود.  پس از ورود اسلام به ایران در قرن هفتم میلادی، اسلام به عنوان دین جدید پذیرفته شد.  پس از چندی ایرانیان بر علیه حاکمان منحرف عرب برخاستند...

 تربیت بدنی قبل از اسلام  ,تاریخ تربیت بدنی ایران,  تربیت بدنی پس از اسلام

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 77 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

چرخاندن حلقه دورکمر

 

حلقه دورکمر, هولی هوپ, هولاهوپ‌

چرخاندن حلقه دورکمر

چرخاندن حلقه دورکمر
 هولاهوپ یا هولی هوپ منظور حلقه‌‌ رنگینی است که کودکان با آن حرکاتی راانجام می دهند (مثل: طناب زدن ،چرخاندن دورکمر ،دست یا پا و شیریکاریهای دیگر ) البته بزرگسالان خصوصاً خانمها نیز درایران از آن استفاده می کنند .چون در سال‌های اخیراین وسیله در کلاسهای ایروبیک مورد استفاده قرارگرفته است . به زبان ساده تر فعالیت بدنی بچه‌ مدرسه‌ای‌ها که به ورزش بزرگسالان تبدیل شده است.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 67 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آشنایی با ورزش سپک تاکرا

 

ورزش سپک تاکرا 500 سال قبل توسط خانواده‌ای سلطنتی در مالزی پایه‌گذاری شد که البته آن زمان یک بازی درباری و سلطنتی به شمار می‌آمد

نام این ورزش از دو زبان، سپک (Sepak)در زبان مالزیایی به معنی ضربه زدن و تاکرا (Takraw)در زبان تایلندی یعنی توپ گرفته شده است. هنگامی که این ورزش متولد شد تا حد زیادی شبیه ورزش ژاپنی Kemari بود.

عده‌ای به شکل دایره می‌ایستادند و با چوب به توب ضربه می‌زدند و ساعت‌ها به این بازی می‌پرداختند. به همین دلیل بسیار شبیه بازی کماری بود که بازیکنان یک دایره بزرگ تشکیل می‌دادند.

ساعت‌ها بدون آنکه توپ با زمین تماسی پیدا کند به آن ضربه می‌زدند و تا زمانی که توپ به زمین می‌خورد جزو امتیازات آن گروه محاسبه می‌شد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 66 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آشنایی با ورزش باستانی
 
زورخانه جای نیکان ، پاکان و مکتب فتوت و جوانمردی است .زورخانه بنایی است مسقف که در وسط آن گودی کنده شده و در اطراف این گود ، غرفه هایی برای نشستن تماشاچیان و کندن لباس و گذاشتن آلات و اسباب ورزشی بنا گردیده است ...

آشنایی با ورزش باستانی

سقف اصلی زورخانه که گود در زیر آن واقع شده ، بلندتر از سقف های دیگر بناهاست و در بالای این سقف پنجره ای برای روشنایی نصب گردیده و درب ورودی به مقداری کوتاه است که باید با قامت خم شده از آن عبور کرد و این اولین نشانه فروتنی و تواضع جبری کسی است که وارد زورخانه می شود .
زورخانه جای نیکان ، پاکان و مکتب فتوت و جوانمردی است . ادب ، صفا ، فروتنی و گذشتی که بین ورزشکاران زورخانه حاکم است در جوامع دیگر کمتر دیده می شود .

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 47 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

اصول کار با وزنه در بدنسازی

 

آموزش بدنسازی و پرورش اندام,کار با وزنه در بدنسازی, بدنسازی, کار با وزنه

اصول کار با وزنه در بدنسازی

آموزش بدنسازی و پرورش اندام-اصول کار با وزنه در بدنسازی

اصول کار با وزنه در بدنسازی

اصول کار با وزنه

آیا می خواهید بدنسازی و کار با وزنه را شروع کنید؟ اصول استفاده صحیح از وزنه, بدون صدمه دیدن را در این مطلب بخوانید.

 

وزنه برداری بهتر است قبل از تمرینات ایروبیک و هوازی انجام شود یا بعد آن؟
این‎که کار با وزنه را قبل از ورزش هوازی یا بعد از آن انجام دهید به خودتان بستگی دارد. تاکنون پژوهش‎ها نشان نداده‎اند که کدام ترتیب مؤثرتر و بهتر است. البته با خواندن این مقاله به نتیجه می رسید که چه زمانی برای کار با وزنه مناسب‎تر است:
کار با وزنه و دستگاههای بدنسازی می‎تواند ذخایر گلیکوژن موجود در ماهیچه‎های‎تان را خالی کند. ذخایر گلیکوژن انرژی لازم را برای فعالیت‎های کوتاه مدت و شدید یا فعالیت‎های استقامتی و بلند مدت فراهم می‎کنند. اگر ابتدا کار با وزنه را انجام دهید ممکن است بیشتر از آنچه فکر می‎کنید خسته‎ شوید، طوری‎که بعد از آن نتوانید تمرینات هوازی شدیدتر را به اتمام برسانید.

 

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 35 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آیا با ماساژ لاغر می‌شویم؟

 

آیا,ماساژ,لاغر

 

چند سالی است که بسیاری از افراد با انگیزه‌های درمانی، کسب آرامش یا حتی لاغری به افراد یا مراکزی مراجعه می‌کنند که مدعی داشتن تخصص در زمینه ماساژدرمانی هستند، اما نکته مهم اینجاست که اکثر این مراکز فاقد مجوز از وزارت بهداشت است.

حتی امروزه ارائه خدمات ماساژ از سوی برخی هتل‌ها، سالن‌های ورزشی و حتی مراکز زیبایی با این عنوان صورت می‌گیرد، در حالی که وزارت بهداشت، مجوز ارائه این خدمات را فقط برای مراکز فیزیوتراپی صادر می‌کند.

به همین دلیل هم آیین‌نامه‌ای برای ارائه خدمات ماساژدرمانی با تجویز و نظارت پزشک یا موسسات فیزیوتراپی از سوی وزارت بهداشت تدوین شده که قرار است بزودی اجرایی شود.

دکتر سید احمد رییس ‌السادات، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و عضو هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: ماساژ، روش درمانی مفید و به طور نسبی ایمنی است که در صورت استفاده منطقی و تکنیکی و به شرط انجام آن از سوی افراد دارای صلاحیت علمی، عملی و اخلاقی می‌تواند اثرات موثری بر سلامت جسمی‌و روانی افراد سالم و بیمار داشته باشد.

فیزیوتراپیست‌ها؛ بهترین ماساژدرمانگرها

به گفته دکتر رییس‌السادات در ایران بیشترین افرادی که از لحاظ علمی‌و عملی روی ماساژدرمانی تسلط دارند، فیزیوتراپیست‌ها هستند.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اضافه می‌کند:پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از ماساژ دستی برای آماده‌سازی بافت‌ها و انجام درمان‌هایی مثل دستکاری ستون فقرات، مفاصل اندام‌ها یا انجام ورزش درمانی استفاده می‌کنند، البته مکانیسم قطعی تاثیرات ماساژ و ماساژدرمانی هنوز ناشناخته است، ولی ممکن است بر حسب نوع و کاربرد ماساژ و نیز سطحی یا عمقی‌بودن آن مجموعه‌ای از اثرات مکانیکی، رفلکسی، عصبی و روانی در آن دخیل باشد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 44 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاثیر ورزش در افزایش قد خانمها

عمده رشد قد در آقایان تا پایان سن ۲۵ سالگی و در خانمها تا پایان ۱۸ سالگی است ولی با این وجود امکان افزایش قد در همه افراد تا پایان عمر وجود دارد...

ورزش بانوان,تناسب اندام,بدنسازی بانوان

 مهمترین عامل افزایش قد غده هیپوفیز است که در زیر مغز قرار دارد و با ترشح هورمون رشد باعث افزایش طول و عرض استخوانها به افزایش قد کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که مردان کوتاه قد بیشتر در خطر ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند و این مطلب ضرورت اقدام برای دستیابی به قد مناسب را بیشتر نشان می دهد. در زیر روشهایی برای افزایش قد آورده شده است که با عمل به این روشها می توانید قد خود را به نحو مناسبی افزایش دهید.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 62 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

ده روش برای کاهش سایز دور کمر و باسن و ران‌ها

 

روش,برای,کاهش

 

در هفته 168 ساعت زمان داریم، اما برای دست یافتن به تناسب‌اندام و کاهش وزن فقط 6 ساعت از آن هم برای شما کافی است. امروز می خواهیم 10 روش به شما آموزش دهیم که چطور از هر دقیقه‌تان نهایت استفاده را ببرید.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 32 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
اثرات ورزش روی قاعدگی

اثرات ورزش روی قاعدگی

 

زنان ورزشکار مستعد اختلالات قاعدگی از جمله تاخیر در شروع آن، فقدان اولیه و ثانویه، افزایش فاصله بین دو سیکل قاعدگی و فقدان تخمک گذاری هستند. به عنوان مثال، فقدان قاعدگی در 3 تا 5 درصد کل جمعیت رخ می دهد، اما در 15 تا 60 درصد زنان ورزشکار مشاهده می شود که از جمله علل آن، وزن پایین بدن، از دست دادن سریع وزن، شروع سریع ورزش های سنگین، تغذیه ناکافی در مقایسه با احتیاج به انرژی و وجود استرس های فیزیکی و روانی است.

در صورت فقدان قاعدگی به مدت طولانی، خطر کاهش تراکم استخوانی و ایجاد پوکی استخوان زودرس وجود دارد. به نظر می رسد سایر اختلالات قاعدگی خانم ها هم در کاهش تراکم استخوان در درازمدت موثر باشند.

فقدان هورمون استروژن، لااقل به صورت تئوریک سبب بالا رفتن چربی های خون و ایجاد آترواسکلروز زودرس می شود. پس درمان مناسب اختلالات قاعدگی اهمیت به سزایی دارد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 289
  • بازدید کلی : 7,706