loading...
تربیت بدنی و ورزش مدارس
تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 34 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)

 

در پیاده روی لازم است نکات زیر رعایت شود: 1.  سرعت راه رفتن باید آنقدر باشد که فرد عرق کرده و ضربان قلب او در محدوده ضربان قلب هدف قرار گیرد. 2. پیاده روی باید حداقل 10 دقیقه به طور پیوسته ادامه یابد. قدم زدن با دوستان، همراه با خرید و تماشای مغازه ها در حین قدم زدن و یا راه رفتن در خانه برای انجام کارهای خانه را نمی توان فعالیت هوازی به منظور افزایش آمادگی قلبی تنفسی محسوب کرد. 3. حتماً از کفش های مناسب و مخصوص پیاده روی استفاده کنید. در غیر این صورت، دچار آسیب های مختلف می شوید که شما را نه تنها از ادامه فعالیت باز خواهد داشت بلکه به زندگی عادیتان لطمه خواهد زد 4. حالت بدن را حفظ کنید، پشت صاف، شکم را تو کشیده و دست ها را در هنگام راه رفتن در جهت مخالف یکدیگر به جلو و عقب حرکت دهید. با این کار، ضمن اینکه کالری بیشتری می سوزانید، قسمت بالای بدن شما نیز فعالیت خواهد داشت. 5. برای راه رفتن از روش پاشنه - پنجه استفاده کنید. ابتدا باید پاشنه پای جلو به زمین اصابت کند و بعد پنجه همان پا در هنگام بلند کردن پای عقب، وقتی که پاشنه از زمین بلند شد مختصری زانو را خم کنید. شما باید بتوانید این عمل را در عضلات ساق احساس کنید. 6. به خود فشار بیش از حد نیاورید و با سرعتی حرکت کنید که هنگام راه رفتن به راحتی بتوانید حرف بزنید. 7. پیاده روی برای کسی که سابقه فعالیت ورزشی ندارد، می تواند سنگین محسوب شود لذا روزهای اول با 10-5 دقیقه راه رفتن تند آغاز کنید و به مرور ظرف 6 هفته آن را به 30 دقیقه برسانید.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 35 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)
 

 

حتی پرمشغله ترین آدم ها هم در طول روز ۱۰ دقیقه فرصت دارند تا آن را برای دوام سلامت و تناسب اندامشان سرمایه کنند. این تمرین ها به شما کمک می کند در عرض ۱۰ دقیقه چربی بسوزانید و لاغر شوید...

سعی کنید هر روز تمام این تمرین ها را تکرار کنید. توجه به یک تمرین و تکرار مرتب آن در طول روزهای متوالی نه تنها علاقه شما به ورزش را کم می کند، بلکه می تواند باعث آسیب احتمالی یک عضله یا مفصل شود. هریک از این تمرین ها را می توانید با شدت کم یا زیاد انجام دهید.

یک دقیقه برای گرم کردن بدن

پاها را به عرض شانه باز و دست ها را کنار بدنتان آویزان کنید. درجا پا بزنید و اگر می خواهید شدت تمرین را بالا ببرید، سرعت قدم هایتان را افزایش دهید. آرنجتان را خم کنید و همزمان دست هایتان را بالا و پایین ببرید تا جایی که مچ دست به سرشانه برسد.

یک دقیقه، شنای خمیده

دست ها و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست ها را روی زمین بگذارید به شکلی که بدنتان خمیده شود و شکل ۸ بگیرد. همزمان که آرنجتان را خم می کنید، بدنتان را به سمت پایین و جلو بکشید تا جایی که پاهایتان صاف شود بعد آرنجتان را دوباره صاف کنید به شکلی که سر و سینه تان بالا برود و کمرتان خمیده شود. دوباره حرکت را در جهت عکس تکرار کنید. نکته مهم اینجاست که تا جای ممکن از خم شدن زانوها جلوگیری کنید. اگر کمردرد دارید، بهتر است این تمرین ها را انجام ندهید.  

یک دقیقه، بخواب و بنشین

طاق باز بخوابید. زانوی راستتان را صاف و زانوی چپ را خم کنید. کف دست چپتان را سمت سقف بالا ببرید. حال با فشارآوردن به آرنج و کف دست راست، از زمین بلند شوید و به حالت نشسته درآیید. برای هر طرف از بدن، این تمرین را ۳۰ ثانیه تکرار کنید. اگر می خواهید تمرین ساده تر باشد، فقط تا حدی کمرتان را از زمین بلند کنید.

یک دقیقه، شنای خمیده

دست ها و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست ها را روی زمین بگذارید به شکلی که بدنتان خمیده شود و شکل ۸ بگیرد. همزمان که آرنجتان را خم می کنید، بدنتان را به سمت پایین و جلو بکشید تا جایی که پاهایتان صاف شود بعد آرنجتان را دوباره صاف کنید به شکلی که سر و سینه تان بالا برود و کمرتان خمیده شود. دوباره حرکت را در جهت عکس تکرار کنید. نکته مهم اینجاست که تا جای ممکن از خم شدن زانوها جلوگیری کنید. اگر کمردرد دارید، بهتر است این تمرینها را انجام ندهید.

۲ دقیقه، خم و راست کردن زانو

سرپا بایستید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و دست ها را به کمر بزنید. عضلات باسنتان را سفت کنید. پای چپتان را یک قدم عقب بگذارید و زانویتان را به زمین نزدیک کنید. به نحوی که ران پای راستتان موازی با زمین باشد. سعی کنید کمر و سرتان را کاملا صاف نگه دارید. حال به وضعیت نخست بازگردید و همین تمرین را با پای دیگر انجام دهید. اگر می خواهید تمرین را با شدت کم انجام دهید، زانو را کمتر خم کنید.

۲ دقیقه، حرکات جهشی

روی زمین چمباتمه بزنید. کف دست باید روی زمین و نزدیک پاها باشد. با یک حرکت پرتابی، پاها را به عقب ببرید و صاف کنید. کمرتان باید کاملا صاف شود و روی سر پنجه قرار بگیرید. با حرکت جهشی دیگر، دوباره به حالت اول برگردید. بعد دست ها را بالا ببرید و تا جای ممکن به سمت بالا بپرید. دوباره به حالت اول برگردید.

۲ دقیقه، وزنه برداری

دست ها را به سمت بالا و پاها را به عرض شانه باز کنید. درحالی که دست ها کشیده و بالاست، زانوهایتان را خم کنید. زانو و ران باید در یک راستا قرار بگیرد. چند ثانیه ای در همین حالت باشید بعد دوباره به حالت اول برگردید. ۱ دقیقه، سردکردن بدن

۳۰ ثانیه دور اتاق راه بروید و از راه بینی، عمیق نفس بکشید و بازدم را با دهان انجام دهید. عضلات دست و پایتان را بکشید تا دچار گرفتگی نشود.

ترجمه: سمیه مقصودعلی

 

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 85 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)

تاریخ تربیت بدنی در المان

ملت المان از حکومت ها ودوران فئودالیسم خاطرات بدی داشتند وهمچنین تحت تاثیر انقلاب فرانسه از نا اگاهی بیدار شده و به مبارزه بامحدودیت ها ی سیاسی واجتماعی برخواسته بودند در اوایل قرن نوزدهم از به هم پیوستن 300 حکومت محلی کوچک که دارای حاکم نشینان مستقلی بودند کشور المان را تشکیل دادند.این حکومت متحد شده به خاطر فرهنگ واحساس مشترک و بدلیل رعب ووحشت به وجود امده از ناپلئون که سراسر اروپا رافرا گرفته بود٬با یکدیگر به همکاری وتفاهم پرداختند وبرای جلوگیری از تسلط فرانسه واز هم گسیختگی با یکدیگر متحد شدند.همگام با مسائل ومشکلات سیاسی مختلفی که در کشور المان طی این سالها ی متمادی بوجود امد ٬تربیت بدنی و ورزش نیز دران سالها هماهنگ با جریانات سیاسی متحول شد...

تاریخچه تربیت بدنی در چند کشور

تاریخچه و معرفی ورزش ها- تاریخچه تربیت بدنی در چند کشور

زمانی به دلیل اهمیتی که جنبش های ازادی خواهانه به ورزش می دادند به عنوان وسیله ای با اهمیت برای پرورش جوانان المان تجلی میکرد وهنگامی که حکومت های مرکزی کمتر به موضوع ورزش وتربیت بدنی می پرداختند ٬اهمیت ان ازدست می رفت ودر جامعه به فراموشی سپرده می شد.

سانجام فردی به نام "فردریخ لودویک جان"که بانی وباعث اتحاد المان ٬قهرمان ازادی خواهی و مدافع مردم طبقه پایین و متوسط المان بود٬تربیت بدنی رانیز در این دوره بنیان گذاری کرد وبه این سبب مورد احترام و تجلیل مردم المان قرار گرفت.او به دلیل خدمات ارزنده اش در زمینه ی تربیت بدنی به عنوان پدر ورزش المان شناخته شد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 46 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)

مجله تندرستی: انتشار عکس های دکتر روحانی هنگام کوهپیمایی بهترین بهانه است برای اینکه فواید کوهنوردی را مرور کنیم و بگوییم این ورزش تحت چه شرایطی و برای چه کسانی مناسب است؟

چندی پیش خبر و عکس های جالبی منتشر شد از دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان هنگام کوهنوردی. دیدن آقای روحانی با لباس مخصوص کوه و روحیه بالای ایشان آن هم درست وسط این همه گرفتاری های ریز و درشت واقعا انگیزه بخش بود. شما را نمی دانیم اما این کار رئیس جمهور خیلی ها را مشتاق کرد سری به کوه بزنند و کمی کوهنوردی کنند. اگر کوهنورد حرفه ای یا به طور کلی اهل کوه رفتن هستید که خوش بگذرد اما اگر خیلی کوه نرفته اید و بی تجربه هستید، همینطوری و بدون آمادگی لازم، کوهنوردی را شروع نکنید. این کار برای خودش کلی حساب و کتاب دارد که قبلش باید آنها را بدانید.

برای انجام یک کوهنوردی موفق باید از نظر جسمی شرایط خاصی داشته باشید؛ البته این بدان معنا نیست که اگر فاقد این شرایط هستید باید به طور کلی قید این کار را بزنید بلکه سعی کنید از مسیرهای راحت تر و کم خطرتر استفاده کنید. بعضی از این شرایط شامل موارد زیر است.

شرایط کوهنوردی

1- ماهیچه های قوی پا

برای کوهنوردی نیاز به ماهیچه های قوی، به خصوص ماهیچه های پا دارید زیرا هنگام بالا رفتن از کوه ماهیچه ها مجبورند وزن بدن و کوله پشتی را تحمل کنند، بنابراین اگر قصددارید در یک مسیر کوهستانی پیاده روی کنید، یک هفته قبل از آن مواد غذایی حاوی منیزینم مانند سیب زمینی و اسفناج را در رژیم غذایی خود بگنجانیدتا از کشیدگی ماهیچه ها پیشگیری کنید. همچنین می توانید از مواد غذایی نمکی مانند بادام زمینی نمکی استفاده کنید.

2- استقامت بدنی بالا

نبض شدید تنفس هنگام بالا رفتن در یک مسیر کوهستانی کم کم با تند شدن شیب افزایش پیدا می کنند بنابراین داشتن استقامت بدنی بالا یکی از مهمترین شرایط جسمی برای پیاده روی کوهستانی است.

3- قدرت تحمل ارتفاع بالا

کسانی که در ارتفاع پایین زندگی می کنند و از نظر جسمی هم کاملا سالم هستند نیز ممکن است در ارتفاعات بالا دچار مشکل شوند زیرا در ارتفاع بالا بدن نیاز به گلبول های قرمز خون بیشتری دارد تا بتواند اکسیژن مورد نیاز را از هوای رقیق بگیرد. در حالت عادی معمولا حدود 24 ساعت طول می کشد تا فرد کاملا با این شرایط سازگاری پیدا کند.

4- قدرت تمرکز طولانی

هنگام پیاده روی در مسیرهای کوهستانی باید حتما حواستان به مسیر پیش رو باشد زیرا در غیر اینصورت ممکن است سکندری بخورید و حتی به پایین پرت شوید. معمولا نوجوانان به دلیل بی توجهی بیشتر در معرض خطر هستند. البته این امر می تواند ناشی از خستگی شدید نیز باشد؛ حتی در حرفه ای ها.

5- چالاکی و چابکی

لازم نیست قهرمان ژیمناستیک باشید اما برای گرفتن بهترین نتیجه باید کمی چالاک باشید. این موضوع باعث حفظ استقلال شما موقع کوهنوردی می شود زیرا دیگر برای عبور از رودخانه یا یک مسیر باریک نیازی به کمک دیگران ندارید.

فوایدکوهنوردی

1- آرامش روحی

قرار گرفتن در دل طبیعت و فراموش کردن مشکلات زندگی عادی یکی از جذابیت های کوهنوردی است. زیبایی و سکوتی که طبیعت به انسان هدیه می کند باعث آرامش روحی و برطرف شدن تنش های روزمره از ذهن می شود. پیشروی به سوی قله باعث می شود گرفتاری ها هر لحظه کوچکتر و فرصت ها بزرگتر به نظر برسند.

2- افزایش اعتماد به نفس

به پایان رساندن کوهنوردی یعنی رسیدن به هدف، مواجه شدن با ترس ها و غلبه بر رقیب قدرتمندی مثل طبیعت. همه اینها در انتها حس پیروزی را در فرد ایجاد می کنند.

3- خواب راحت

کوهنوردی به تنظیم ریتم های طبیعی بدن کمک می کند و باعث خواب راحت تر می شود.

4- کاهش وزن

کوهنوردی منظم در کنار یک برنامه صحیح غذایی می تواند یکی از موثرترین راه های لاغری باشد چون باعث می شود چربی بسوزانید.

همه چیز برای علاقمندان به کوهنوردی کوهنوردی,تجهیزات کوهنوردی

همه چیز برای علاقمندان به کوهنوردی


5- تقویت دستگاه تنفسی

هنگام کوهنوردی، نیاز فراوان بدن به اکسیژن باعث افزایش زیاد تبادلات ریوی می شود. این مسئله به صورت نفس های عمیق و افزایش تعداد ضربان قلب ظاهر می شود که حجم و ظرفیت شش ها را بالا می برد.

6- تنظیم فشار خون

کوهنوردی آرام و طولانی موجب اتساع رگ های خونی و باعث کاهش مقاومت رگ ها و کاهش فشار خون می شود.

7- پیشگیری از پوکی استخوان

کوهنوردی آرام و طولانی یکی از بهترین فعالیت ها برای افزایش تراکم استخوانی است.

8- بهبود عملکرد دستگاه گوارش

با کوهنوردی، گوارش آسان تر و اشتها بیشتر می شود. همچنین کوهنوردی از تجمع مواد زائد در بدن جلوگیری می کند. به افرادی که دچار یبوست هستند توصیه می شود با برنامه منظم کوهنوردی آرام و طولانی خود را از این ناراحتی خلاص کنند.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 87 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاریخچه والیبال در ایران


ورزش والیبال حدود سال 1299 شمسی یعنی 86 سال قبل، (در سال 1385) توسط جناب آقای میرمهدی ورزنده استاد بزرگ ورزش، به ایران آورده شد و از دارالمعلمین ورزش آغاز به تعلیم گردید. بازی والیبال در ایران در ابتدای امر دارای قواعد خاصی نبود و به شکل های مختلف آن را بازی می کردند. فنون و تاکتیک های والیبال نیز مانند قوانین آن پایه واساس اصولی نداشت و هر بازیکن به ابتکار شخصی و اختصاصی خود که اکثراٌبا مشت زدن یا سمبه زدن همراه بود با توپ بازی می کرد. لیکن در سال 1302 شمسی با استفاده از تــرجــمـه مجلات خارجی قوانینی که در آن زمان در کشورهای دیگر اجراء می شد ، در ایران نیزتاحدودی از آن پیروی گردید...

تاریخچه ورزش ,والیبال,دانلود اموزش بدن سازی

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 34 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

 

آشنایی با اسکیت نمایشی
اسکیت نمایشی ( Figure skating)‏ یا پاتیناژ نمایشی(Patinage artistique)‏ ویا یخماله نمایشی یکی از ورزش‌های المپیک است که در آن افراد به طور تکی، دو نفره یا گروهی به اجرای چرخش، پرش و دیگر حرکات چالش‌برانگیز روی یخ می‌پردازند.این ورزش از ورزش‌های رسمی المپیک زمستانی محسوب می‌شود.

 

 

اسکیت نمایشی, پاتیناژ نمایشی, یخماله

 

 

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 67 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاریخچه والیبال




والیبال در سال 1895 میلادی مطابق با سال 1274 شمسی، یعنی 111 سال قبل توسط ویلیام . ج . مورگان مدیر y.m.c.a در هولیوک ایالت ماسا چوست آمریکا ابداع شد. در ابتدا این ورزش مینتونت نام گذاری شده بود و دلیل انتخاب این نام برای همگان نامعلوم بود. تحت تاثیر محبوبیت بسکتبال در بین عامه، مورگان تصمیم گرفت برای دانشجویان خود، ورزشی را بوجود آورد که بازی از روی تور انجام گیرد و لذت بخش باشد. مورگان با استفاده از تور تنیس روی چمن که به دو طرف دیوار سالن ورزش بسته می شد و با استفاده از توئی توپ بسکتبال که بدلیل سبکی وزن به دستها آسیب نمی رساند، بازی را شروع کرد. با وجود اینکه بطور آهسته و کند از y.m.c.a آغاز شد ولی طولی نکشید که در کلیه شهرهای ماساچوست و نیوانگلاند عمومیت یافت.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 101 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاریخچه دوچرخه ‌سواری

تاریخچه و معرفی ورزش ها-تاریخچه دوچرخه ‌سواری

اولین فرد در تاریخ که سوار بر دوچرخه شد، یک فرانسوی به نام سیوراک (sivrac) بود. سیوراک، در سال 1690 میلادی دوچرخه‌ای چوبی ساخت که شاخه‌هایی عمودی بر روی چرخهای آن قرار داشت و هر دو چرخ به وسیله یک چوب افق به هم متصل می‌شد. این دستگاه، پنجه رکاب نداشت و حرکت آن به کمک فشار دادن پاها بر روی زمین صورت می‌گرفت. اهالی پاریس، دوچرخه سیوراک را اسب چوبی عنوان داده بودند.
اسب چوبی گرچه تعجب مردم پاریس را برانگیخته بود، چندان مورد استقبال قرار نگرفت و فقط فروشندگان دوره‌گرد بودند که برای حمل بار از آن استفاده می‌کردند.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 46 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

مطالعة تطبیقی تاریخ تربیت بدنی و ورزش ایران، قبل و پس از اسلام 
 
ایران باستان از زمان ورود آریایی‌ها به ایران و تشکیل نخستین دولت قدرتمند با عنوان ماد و سپس هخامنشییان در قرن ششم قبل از میلاد تا اشکانیان و سرانجام ساسانیان را در برمی‌گیرد.  تربیت بدنی و ورزش در ایران باستان بخش مهمی از تربیت کودکان به شمار می‌رفت.  هدف تربیت بر آموزش مهارت‌های کاربردی و جسمانی همچون کمان‌اندازی و اسب‌سواری بود.  ایرانیان به دنبال تربیتی بودند که جوانان را برای ضروریات زندگی فردی و گروهی در زمان صلح و وظایف ملی در هنگام جنگ آماده سازد.  از این رو، تربیت بدنی نیز بر پایة آموزش جسمانی و نظامی قرار داشت.  در این دوران ورزش‌های همراه با اسب مورد تأکید بود.  پس از ورود اسلام به ایران در قرن هفتم میلادی، اسلام به عنوان دین جدید پذیرفته شد.  پس از چندی ایرانیان بر علیه حاکمان منحرف عرب برخاستند...

 تربیت بدنی قبل از اسلام  ,تاریخ تربیت بدنی ایران,  تربیت بدنی پس از اسلام

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 77 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

چرخاندن حلقه دورکمر

 

حلقه دورکمر, هولی هوپ, هولاهوپ‌

چرخاندن حلقه دورکمر

چرخاندن حلقه دورکمر
 هولاهوپ یا هولی هوپ منظور حلقه‌‌ رنگینی است که کودکان با آن حرکاتی راانجام می دهند (مثل: طناب زدن ،چرخاندن دورکمر ،دست یا پا و شیریکاریهای دیگر ) البته بزرگسالان خصوصاً خانمها نیز درایران از آن استفاده می کنند .چون در سال‌های اخیراین وسیله در کلاسهای ایروبیک مورد استفاده قرارگرفته است . به زبان ساده تر فعالیت بدنی بچه‌ مدرسه‌ای‌ها که به ورزش بزرگسالان تبدیل شده است.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 67 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آشنایی با ورزش سپک تاکرا

 

ورزش سپک تاکرا 500 سال قبل توسط خانواده‌ای سلطنتی در مالزی پایه‌گذاری شد که البته آن زمان یک بازی درباری و سلطنتی به شمار می‌آمد

نام این ورزش از دو زبان، سپک (Sepak)در زبان مالزیایی به معنی ضربه زدن و تاکرا (Takraw)در زبان تایلندی یعنی توپ گرفته شده است. هنگامی که این ورزش متولد شد تا حد زیادی شبیه ورزش ژاپنی Kemari بود.

عده‌ای به شکل دایره می‌ایستادند و با چوب به توب ضربه می‌زدند و ساعت‌ها به این بازی می‌پرداختند. به همین دلیل بسیار شبیه بازی کماری بود که بازیکنان یک دایره بزرگ تشکیل می‌دادند.

ساعت‌ها بدون آنکه توپ با زمین تماسی پیدا کند به آن ضربه می‌زدند و تا زمانی که توپ به زمین می‌خورد جزو امتیازات آن گروه محاسبه می‌شد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 66 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آشنایی با ورزش باستانی
 
زورخانه جای نیکان ، پاکان و مکتب فتوت و جوانمردی است .زورخانه بنایی است مسقف که در وسط آن گودی کنده شده و در اطراف این گود ، غرفه هایی برای نشستن تماشاچیان و کندن لباس و گذاشتن آلات و اسباب ورزشی بنا گردیده است ...

آشنایی با ورزش باستانی

سقف اصلی زورخانه که گود در زیر آن واقع شده ، بلندتر از سقف های دیگر بناهاست و در بالای این سقف پنجره ای برای روشنایی نصب گردیده و درب ورودی به مقداری کوتاه است که باید با قامت خم شده از آن عبور کرد و این اولین نشانه فروتنی و تواضع جبری کسی است که وارد زورخانه می شود .
زورخانه جای نیکان ، پاکان و مکتب فتوت و جوانمردی است . ادب ، صفا ، فروتنی و گذشتی که بین ورزشکاران زورخانه حاکم است در جوامع دیگر کمتر دیده می شود .

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 47 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

اصول کار با وزنه در بدنسازی

 

آموزش بدنسازی و پرورش اندام,کار با وزنه در بدنسازی, بدنسازی, کار با وزنه

اصول کار با وزنه در بدنسازی

آموزش بدنسازی و پرورش اندام-اصول کار با وزنه در بدنسازی

اصول کار با وزنه در بدنسازی

اصول کار با وزنه

آیا می خواهید بدنسازی و کار با وزنه را شروع کنید؟ اصول استفاده صحیح از وزنه, بدون صدمه دیدن را در این مطلب بخوانید.

 

وزنه برداری بهتر است قبل از تمرینات ایروبیک و هوازی انجام شود یا بعد آن؟
این‎که کار با وزنه را قبل از ورزش هوازی یا بعد از آن انجام دهید به خودتان بستگی دارد. تاکنون پژوهش‎ها نشان نداده‎اند که کدام ترتیب مؤثرتر و بهتر است. البته با خواندن این مقاله به نتیجه می رسید که چه زمانی برای کار با وزنه مناسب‎تر است:
کار با وزنه و دستگاههای بدنسازی می‎تواند ذخایر گلیکوژن موجود در ماهیچه‎های‎تان را خالی کند. ذخایر گلیکوژن انرژی لازم را برای فعالیت‎های کوتاه مدت و شدید یا فعالیت‎های استقامتی و بلند مدت فراهم می‎کنند. اگر ابتدا کار با وزنه را انجام دهید ممکن است بیشتر از آنچه فکر می‎کنید خسته‎ شوید، طوری‎که بعد از آن نتوانید تمرینات هوازی شدیدتر را به اتمام برسانید.

 

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 36 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آیا با ماساژ لاغر می‌شویم؟

 

آیا,ماساژ,لاغر

 

چند سالی است که بسیاری از افراد با انگیزه‌های درمانی، کسب آرامش یا حتی لاغری به افراد یا مراکزی مراجعه می‌کنند که مدعی داشتن تخصص در زمینه ماساژدرمانی هستند، اما نکته مهم اینجاست که اکثر این مراکز فاقد مجوز از وزارت بهداشت است.

حتی امروزه ارائه خدمات ماساژ از سوی برخی هتل‌ها، سالن‌های ورزشی و حتی مراکز زیبایی با این عنوان صورت می‌گیرد، در حالی که وزارت بهداشت، مجوز ارائه این خدمات را فقط برای مراکز فیزیوتراپی صادر می‌کند.

به همین دلیل هم آیین‌نامه‌ای برای ارائه خدمات ماساژدرمانی با تجویز و نظارت پزشک یا موسسات فیزیوتراپی از سوی وزارت بهداشت تدوین شده که قرار است بزودی اجرایی شود.

دکتر سید احمد رییس ‌السادات، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و عضو هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: ماساژ، روش درمانی مفید و به طور نسبی ایمنی است که در صورت استفاده منطقی و تکنیکی و به شرط انجام آن از سوی افراد دارای صلاحیت علمی، عملی و اخلاقی می‌تواند اثرات موثری بر سلامت جسمی‌و روانی افراد سالم و بیمار داشته باشد.

فیزیوتراپیست‌ها؛ بهترین ماساژدرمانگرها

به گفته دکتر رییس‌السادات در ایران بیشترین افرادی که از لحاظ علمی‌و عملی روی ماساژدرمانی تسلط دارند، فیزیوتراپیست‌ها هستند.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اضافه می‌کند:پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از ماساژ دستی برای آماده‌سازی بافت‌ها و انجام درمان‌هایی مثل دستکاری ستون فقرات، مفاصل اندام‌ها یا انجام ورزش درمانی استفاده می‌کنند، البته مکانیسم قطعی تاثیرات ماساژ و ماساژدرمانی هنوز ناشناخته است، ولی ممکن است بر حسب نوع و کاربرد ماساژ و نیز سطحی یا عمقی‌بودن آن مجموعه‌ای از اثرات مکانیکی، رفلکسی، عصبی و روانی در آن دخیل باشد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 44 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاثیر ورزش در افزایش قد خانمها

عمده رشد قد در آقایان تا پایان سن ۲۵ سالگی و در خانمها تا پایان ۱۸ سالگی است ولی با این وجود امکان افزایش قد در همه افراد تا پایان عمر وجود دارد...

ورزش بانوان,تناسب اندام,بدنسازی بانوان

 مهمترین عامل افزایش قد غده هیپوفیز است که در زیر مغز قرار دارد و با ترشح هورمون رشد باعث افزایش طول و عرض استخوانها به افزایش قد کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که مردان کوتاه قد بیشتر در خطر ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند و این مطلب ضرورت اقدام برای دستیابی به قد مناسب را بیشتر نشان می دهد. در زیر روشهایی برای افزایش قد آورده شده است که با عمل به این روشها می توانید قد خود را به نحو مناسبی افزایش دهید.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 62 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

ده روش برای کاهش سایز دور کمر و باسن و ران‌ها

 

روش,برای,کاهش

 

در هفته 168 ساعت زمان داریم، اما برای دست یافتن به تناسب‌اندام و کاهش وزن فقط 6 ساعت از آن هم برای شما کافی است. امروز می خواهیم 10 روش به شما آموزش دهیم که چطور از هر دقیقه‌تان نهایت استفاده را ببرید.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 32 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
اثرات ورزش روی قاعدگی

اثرات ورزش روی قاعدگی

 

زنان ورزشکار مستعد اختلالات قاعدگی از جمله تاخیر در شروع آن، فقدان اولیه و ثانویه، افزایش فاصله بین دو سیکل قاعدگی و فقدان تخمک گذاری هستند. به عنوان مثال، فقدان قاعدگی در 3 تا 5 درصد کل جمعیت رخ می دهد، اما در 15 تا 60 درصد زنان ورزشکار مشاهده می شود که از جمله علل آن، وزن پایین بدن، از دست دادن سریع وزن، شروع سریع ورزش های سنگین، تغذیه ناکافی در مقایسه با احتیاج به انرژی و وجود استرس های فیزیکی و روانی است.

در صورت فقدان قاعدگی به مدت طولانی، خطر کاهش تراکم استخوانی و ایجاد پوکی استخوان زودرس وجود دارد. به نظر می رسد سایر اختلالات قاعدگی خانم ها هم در کاهش تراکم استخوان در درازمدت موثر باشند.

فقدان هورمون استروژن، لااقل به صورت تئوریک سبب بالا رفتن چربی های خون و ایجاد آترواسکلروز زودرس می شود. پس درمان مناسب اختلالات قاعدگی اهمیت به سزایی دارد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 120 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تمرین ساده در خانه برای تناسب اندام

سخت در اشتباهید. شما به راحتی میتوانید با صرف هزینه بسیار کمی، سلامت و تناسب اندام خود را با ورزش در خانه تضمین کنید...

تمرین,ساده,خانه

 تنها چیزی که نیاز دارید یک جو اراده و ارزنی برنامه ریزی است. این نکات را هنگام خرید وسایل ورزشی به یاد داشته باشید:
به صورت واقعبینانه فکر کنید که چقدر از این وسیله استفاده خواهید کرد؟
انتظار دارید بعد از 3، 6 و 9 ماه در چه سطحی از تناسب اندام باشید؟
آیا این وسیله نیاز شما را در رسیدن به سطح تناسب اندام مورد انتظارتان برطرف میکند؟
آیا از تمرین با این وسیله لذت خواهید برد و یا زود خسته خواهید شد؟
و البته، چقدر میتوانید هزینه کنید؟ که این مورد بسیار تعیین کننده خواهد بود.
اگر نمیخواهید هزینه زیادی را صرف خرید وسایل کنید،به شما توصیه میکنیم از وسایل کاربردی و ارزان قیمتی مانند طناب پرش،میله بارفیکس، و چند وزنه استفاده کنید. حتی میتوانید روی وسایل خانه مانند میز و صندلی و حتی پله هم حساب کنید! ولی اگر هزینه نسبتا قابل توجهی میتوانید برای خرید وسایل کنار بگذارید، تردمیل، یک سری کامل دمبل، توپ تناسب اندام و دوچرخه ثابت را به شما پیشنهاد میکنیم. پس ملاحظه میکنید که حتی با هزینه بسیار کم هم میتوانید در خانه ورزش کنید که این نوع ورزش در خانه نسبت به ورزش کردن در باشگاه فواید دیگری بهجز صرفه جویی اقتصادی نیز دارد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 46 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
تاثیرات ایروبیک بر بدن

تاثیرات ایروبیک بر بدن

 

تمرینات ایروبیک یا هوازی از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در در مدت زمانی خاص بالا می برد.

 

نمونه های ساده این ورزش شامل: پیاده روی، دو، شنا، دچرخه سواری، کوه نوردی پله ای، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت، انواع کلاسهای رقص و قالبهای مختلف تنیس به صورت متناوب ( راکت بال، اسکواش) می باشد.

باید به این مساله توجه کرد که که تمرینات ایروبیک می بایست در قالب خاص خود انجام شود که البته به هدف و شرایط فیزیکی شما، سوابق بیماری و وضعیت جسمانیتان نیز بستگی دارد.

هرچند که در مجموع ایدهء اینکه ورزشهای مختلفی انجام دهیم، فکر جالبیست - به عنوان مثال تعادل و توازن برقرار کردن میان تمرینات و ورزشهای متناسب با شرایط جسمانی فرد بهترین شیوه انجام ایروبیک می باشد، این استراتژی مصدومیت های پیاپی را کاهش و بروز آنها را تقلیل می دهد و موجب می شود که در موقعیتها و شرایطی که فرد فعالیتهای زیاد بدنی انجام میدهد توازن و بالانس بیشتری در حرکات ماهیچه ها برقرار گردد، که این امر موجب لذت بردن بیشتر فرد نیز می شود.

به خصوص این مساله هنگامی که فرد ورزشها و تمریناتی با تحرک بالا مثل (دویدن، رقصهای سنگین، تنیس، راکت بال و اسکواش) یا ورزشهایی با تحرک کمتر مانند (شنا، پیاده روی، اسکی) انجام می دهد بسیار حائز اهمیت است.

تحقیقات اخیر نشان داده که سطح امادگی بدنی حتی با تمرینات نظم 10 دقیقه ای در روز هم افزایش می یابد. البته بهتر آن است که این تمرینات 10 دقیقه ای روزی دو یا سه بار و حداقل پنج روز در هفته باشد

توصیه های محتاطانه ما برای اینکه دچار مشکل نشوید در خصوص کسانی است که فعالیتهای ورزشی زیادی انجام میدهند و اگر شما اضافه وزن دارید و یا سابقه مصدومیتهای طولانی، یا در حال حاضر از مشکلاتی در نواحی پا، مچ پا، زانو، مفصل ران یا کمر دارید باید در انجام تمرینات ایروبیک احتیاط کنید. اگرچه تمرینات ایروبیک، تمرینات تکنیکی یا با تمرکز زیاد نیست، اما این ورزش به بهبود وضعیت جسمانی شما و پیش گیری از مصدومیتها کمک شایانی میکند. البته همه شیوه هایی که ممکن است در رابطه با ایروبیک از سوی سایرین مشاهده کنید مناسب و اصولی نیست. شما می بایست شیوه صحیح و درست را از مربیان ایروبیک یا فیزیولوژیستها بیاموزید.

 

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 56 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

تاثیر ورزش در کاهش افسردگی زنان چاق

نتایج بررسی یک گروه پرستاری با موضوع روانپرستاری و پرستاری بهداشت روان نشان داد که انجام تمرین های ورزشی در کاهش سطح افسردگی زنان سودمند است...

تاثیر,ورزش,کاهش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، در پژوهشی با عنوان " تاثیر تمرین های ورزشی بر میزان افسردگی زنان چاق" که در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد یافته های حاصل از بررسی حاکی از رسیدن وضعیت روحی و روانی بیشترین درصد (1/70درصد) نمونه‌های مورد پژوهش به سطح هنجار پس از انجام تمرین های ورزشی است. همچنین بین سطح افسردگی زنان چاق در دو گروه شاهد و مداخله بعد از تمرینات ورزشی، اختلاف معنادار آماری مشاهده شد (001/0=p و 2=NNT).

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 35 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
نکاتی مهم راجع به ورزش با استپ

نکاتی مهم راجع به ورزش با استپ

 

کسانی که در کلاس های ورزشی شرکت میکنند،استپ را می شناسند ، با فوایدی چند از این ورزش آشنا شوید.

 

استپ که در سال 1986 در آمریکا ابداع شد، امروزه ورزش بسیار محبوبی است. این برنامه حرکتی تناسب اندام، نام خود را از وسیله مورد استفاده اش (کلمه استپ در زبان انگلیسی) گرفته است. این روزها استپ در اغلب سالن های ورزشی پیشنهاد می شود.

 

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 56 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
ورزش درمانی ,التهاب مفاصل, آرتروز, خواص کلم بروکلی

اگر از التهاب مفاصل رنج می برید، بخوانید

ورزش درمانی-اگر از التهاب مفاصل رنج می برید، بخوانید

انجام فعالیت بدنی و حفظ وزن متعادل می‌تواند علائم و خطر ابتلا به التهاب مفصل زانو را در فرد کاهش دهد.


پزشکان انگلیسی معتقدند که مصرف مقدار قابل توجهی بروکلی می‌تواند سرعت پیشرفت التهاب مفاصل را کاهش دهد یا از بروز آن جلوگیری کند. گروه تحقیقاتی دانشگاه آنجلیای شرقی در انگلیس در بررسی‌های آزمایشگاهی خود اظهار داشتند: نوعی ترکیب موجود در کلم بروکلی، فعالیت آنزیم‌های مخربی را که به بافت غضروفی مفاصل آسیب می‌رسانند، متوقف می‌کند. در این بررسی از 20 بیمار خواسته شد تا پیش از آنکه تحت عمل جراحی التهاب مفصل زانو قرار بگیرند مدت دو هفته بروکلی را در رژیم غذایی خود بگنجانند.


«رز دیویدسان» و دستیارانش پس از انجام مطالعات لازم بیان کردند: در بررسی که از بافت خارج شده از زانوی این افراد انجام گرفت مشخص شد مصرف بروکلی حتی در مدت زمان کوتاه مفید و اثربخش بوده است. به گفته «دیویدسان»، هرچند نمی‌توان گفت که مصرف بروکلی التهاب مفاصل را به طور کامل درمان می‌کند اما ممکن است شیوه‌ای برای پیشگیری از آن باشد.

همچین «آلان سیلمان» از متخصصان موسسه التهاب مفاصل انگلیس گفت:‌ تاکنون در هیچ مطالعه‌ای تاثیر مصرف یک ماده غذایی خاص در کاهش پیشرفت التهاب مفاصل به تایید نرسیده و به همین دلیل در صورتی که نتایج این مطالعه تایید شود یک موفقیت مهم در زمینه مقابله با التهاب مفصلی خواهد بود.

سیلمان همچنین اظهار داشت: انجام فعالیت بدنی و حفظ وزن متعادل می‌تواند علائم و خطر ابتلا به التهاب مفصل زانو را در فرد کاهش دهد اما این یافته جدید اطلاعات بیشتری را درباره چگونگی تاثیرگذاری رژیم غذایی بر سلامت انسان ارائه می‌کند.
تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 43 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
ورزش درمانی ,ورزش, درد مفصل, آرتریت

ورزش برای مبارزه با درد مفصل

ورزش درمانی-ورزش برای مبارزه با درد مفصل

ورزش برای مبارزه با درد مفصل
پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج بررسی ورزش در تعداد زیادی از بیماران ثابت کرده است که ورزش ،درد مفصل یعنی دردهای ناشی از التهاب مفصلی ( آرتریت ) را کاهش می‌دهد. آنان عنوان می کنند که با فعالیت ورزشی ، شما می توانید قدرت عضلانی را افزایش دهید ،‌ سفتی مفاصل را کاهش دهید ، انعطاف پذیری را بهبود ببخشید و وضعیت خلقی و اعتماد به نفس را افزایش دهید.

در صورتیکه دچار درد مفاصل و احیاناً التهاب آنها هستید ،ورزش می تواند به شما کمک کند. کارشناسان معتقدند حرکات مفاصل می توانند درد آن ها را تخفیف دهند . پزشکان معتقدند که ورزش کردن باعث تقویت عضلات اطراف مفاصل می شوند و در نتیجه تنش مفاصل را کاهش می دهد.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 47 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

[categoriy],اندام زن, اندام زنان, زیبایی اندام زن

زیبایی اندام زنان

بدنسازی بانوان-زیبایی اندام زنان

زیبایی اندام زنان

 

زیبایی اندام زنان

تقریبا همه ما این را می‌‌دانیم که کلید کاهش وزن، تناسب و زیبایی اندام، کمتر خوردن و بیشتر ورزش کردن است.اما چند نفرمان برای زیبایی اندام مان و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن به آن عمل می‌‌کنیم؟ به نظر می‌‌رسد برای کاهش وزن و زیبایی اندام رعایت همین دو نکته کافی باشد اما بعضی وقت‌ها پیش می‌‌آید که نمی‌‌توانیم از خوردن بعضی چیزها بگذریم یا گاهی شرایطش جور نمی‌شود که برویم و ورزش کنیم. حالا با این اوصاف، چگونه می‌‌توانیم با موفقیت به وزن ایده‌آل‌مان برسیم؟

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 35 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
بدنسازی بانوان,آب کردن چربی شکم, ورزش, سفت کردن شکم با ورزش

چه کنیم که شکم نیاوریم؟

بدنسازی بانوان-چه کنیم که شکم نیاوریم؟

چه کنیم که شکم نیاوریم ؟
قطع مصرف هله هوله:
بسیاری از آبنبات ها و اسنک ها شامل گلیسیرین و شکر بالایی هستند که در معده به طور کامل هضم نشده و سبب می شود شکم شما نفخ کند.

تربیت بدنی ناحیه یک اهواز بازدید : 52 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
بدنسازی بانوان,شکم تخت, شکم صاف, چگونه شکم مان را تخت کنیم

اگر شکم تخت می خواهید این کارها را انجام دهید

بدنسازی بانوان-اگر شکم تخت می خواهید این کارها را انجام دهید

با وجود این، نکاتی هم وجود دارد که برای رسیدن به شکمی صاف و تکه تکه، به شما کمک خواهد کرد.

 

همه‌ ما  دوست  داریم تا شکمی بدون بر آمدگی و تخت مثل شکم مانکن ها و سلبریتی‌ها داشته باشیم. ولی برای بسیاری از ما، داشتن  شکمی مثل آنها فقط گفتنش راحت است!
به من اعتماد کنید، اگر یک ست هزار تایی هم درازنشست بزنید، لزوما به شما کمکی در جهت خلاص شدن از شر چربی شکمتان نخواهد شد! این تمرینات کاردیو است که واقعا باعث خواهد شد چربی‌هایتان بسوزد.
با وجود این، نکاتی هم وجود دارد که برای رسیدن به شکمی صاف و تکه تکه، به شما کمک خواهد کرد.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 291
  • بازدید کلی : 7,708